وحدت و انسجام، رمز اقتدار و اعتلای جامعه اسلامی است
وحدت و انسجام، رمز اقتدار و اعتلاي جامعه اسلامي است

وحدت و انسجام، رمز اقتدار و اعتلای جامعه اسلامی است

سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه، وحدت ميان برادران اهل تسنن و تشيع در استان را نمونه اي بارز از وفاق و يکدلي در جامعه اسلامي خواند و گفت: وحدت و انسجام، کليد واژه موفقيت و سربلندي ايران اسلامي و رمز اقتدار و اعتلاي جامعه اسلامي است.
شناسه خبر : 64384 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین «غلامعلی قدیریان» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه وحدت، مهم ترین عامل اقتدار امت اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به موضوع وحدت چنان اهمیتی می‌دهند که آن را به عنوان مسئله‌ای استراتژیک و نه تاکتیکی معرفی می‌کنند.

 

وی از رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) به عنوان یکی از برجسته ترین چهره های منادی وحدت یاد کرد که همواره پیشگام وحدت اسلامی بوده و نقش پررنگی را در تقویت یکپارچگی امت اسلامی ایفا کرده اند.

 

حجت الاسلام قدیریان، با مذموم خواندن سکوت سران کشورهای اسلامی که ناشی از عدم وحدت و تشدد آراء آنان در مسئله فلسطین است، اظهار کرد: وحدت و انسجام، کلید واژه موفقیت و سربلندی ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی و رمز اقتدار و اعتلای جامعه اسلامی است. چنانچه امروز هم می بینیم ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، بزرگترین مدافع ملت مظلوم فلسطین در مقابل حمایت حداکثری کشورهای غربی از رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی است.

 

وی با اشاره به ضرورت تقویت وحدت و انسجام بیش از پیش جامعه اسلامی، هفته وحدت را فرصتی مغتنم برای تحکیم برادری و همدلی میان شیعه و سنی دانست و گفت: حضرت آقا؛ همواره علما، روشنفکران، برجستگان سیاسی و آحاد امت اسلامی را به وحدت ذیل دستورها و آموزه‌های قرآن کریم و ارادت و محبت به پیامبر اسلام(ص) دعوت کرده‌اند. 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در ادامه از تدارک برنامه های شاخص ملی و استانی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون، به مناسبت میلاد پربرکت پیامبر گرامی اسلام(ص) و گرامیداشت هفته وحدت، با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «رويداد توانمندسازي مديران کانون‌هاي مساجد اهل‌سنت» در مجتمع فرهنگی آدینه تهران در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به حضور 50 نفر از مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در این رویداد ارزشمند، اظهار کرد: معرفی و تجلیل از مدیران ممتاز کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد اهل‌سنت و افتخارآفرینان اهل‌سنت در رقابت‌های پارالمپیک امسال از بخش های پیش بینی شده در این مراسم است که در این بخش یاسین خسروی ورزشکار اهل شهر بانه وره شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه و رکوردار پرتاب وزنه کلاس F57 و دارنده مدال طلای پارالمپیک پاریس نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام قدیریان، برگزاری ویژه برنامه های جشن هفته وحدت و مولودی خوانی در کانون های اهل سنت و تشیع استان کرمانشاه، دیدار با ائمه جمعه و علما و فضلای منطقه اورامانات، برگزاری جشن های ویژه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و سلاله پاک ایشان امام جعفر صادق(ع)، برپایی ایستگاه های صلواتی، توزیع بسته های ارزاق و غذای گرم میان نیازمندان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نمایشگاه کتاب با موضوع معرفی سیره و سنت حضرت محمد(ص) و وحدت شیعه و سنی را در شمار ویژه برنامه های هفته گرامیداشت وحدت در کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه برشمرد.

 

وی از برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی در این ایام خبر داد و خاطرنشان کرد: آذین بندی مساجد و محلات همراه با اطعام نمازگزاران به مناسبت هفته وحدت، اجرای گروه های سرود و تواشیح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، اعزام مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به همایش ملی وحدت اسلامی، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای «رویداد مدد» با رویکرد اشتغال آفرینی در مساجد مناطق محروم و حاشیه نشین شهر کرمانشاه و تقدیم هدیه به فعالان فرهنگی مساجد که به نام های محمد، مصطفی، جعفر یا صادق هستند از دیگر برنامه های کانون های مساجد به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت است.