رویداد «درمسیر»، نقطه عطفی در برنامه های فرهنگی تربیتی کانون های مساجد
رويداد «درمسير»، نقطه عطفي در برنامه هاي فرهنگي تربيتي کانون هاي مساجد

رویداد «درمسیر»، نقطه عطفی در برنامه های فرهنگی تربیتی کانون های مساجد

رويداد «درمسير» يکي از کارويژه هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است، که در کرمانشاه با استقبال چشمگير مربيان و فعالين تربيتي و قرآني کانون هاي مساجد مواجه شد.
شناسه خبر : 61312 تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، همزمان با ماه مبارک رمضان رویداد ملی « در مسیر» در قالب طرح شهید اسداللهی و با رویکرد توانمندسازی مربیان و فعالین تربیتی و قرآنی کانون های مساجد با حضور یکی از اساتید توانمند و نام آشنای فعال در عرصه های تربیتی،  در کرمانشاه برگزار شد.

 

این رویداد آموزشی یک روزه که روز پنج شنبه، 16 فروردین و در قالب کارگاهی و پرسش و پاسخ برگزار شد، به طرح مباحث بنیادی و مهمی در عرصه تربیت و مفاهیم ارزشمندی در خصوص رسالت مربیان و فعالین تربیتی در مساجد پرداخت.

 

نگاه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به اهمیت و ضرورت تقویت مباحث تربیتی و قرآنی در کانون های مساجد که با حمایت وزارت کشور و در قالب طرح شهید اسداللهی به میدان آمده است و از سوی دیگر استقبال ارزشمند و قابل توجه مربیان و فعالین کانون های مساجد که از سویی در زمره کنشگران اجتماعی، مجموعه های مردم نهاد و حلقه های میانی قرار داشته و نقشی بی بدیل و بسیار حساس دارند، را می توان نقطه عطفی در دهه سوم از عمر با برکت کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست.

«حمید درسی» فعال تربیتی و مسئول مدرسه تربیتی اسلامی فیض، با تأکید بر ضرورت و اهمیت برگزاری این دوره های آموزشی، گفت: اکنون در عرصه و موقعیتی قرار گرفته ایم که به شدت مسائل پیچیده و تخصصی است و این نیازمند فراگیری مهارت های لازم است.

 

وی اظهار کرد: ما نیاز به یک جهش و بازسازی انقلابی در عرصه های فرهنگی تربیتی هم داریم که این مهم اتفاق نمی افتد مگر اینکه ظرفیت های موجود و بالقوه را فعال کنیم یا ظرفیت هایی که فعال هستند را به آن ها شتاب بدهیم.

این فعال تربیتی، با اشاره به نقش بی بدیل و اثرگذار بچه های مسجد، ابراز کرد: یکی از ظرفیت ها و بسترهای بسیار مهم و جدی و اثرگذار تربیتی ما کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند. اگر توانمندسازی بینشی، معرفتی و مهارتی مربیان و کنشگران فعال فرهنگی تربیتی مان در کانون های مساجد رل برعهده بگیریم و این ها را توانمند کنیم بدون شک این کنشگران فرهنگی یکی از بازوهای مهم ایجاد جهش و بازسازی انقلابی خواهند بود.

 

وی دوره «درمسیر» را سرآغازی مبارک برای رقم زدن یک اقدام، کنش و عملیات گسترده فرهنگی در سطح کشور خواند و گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و استان کرمانشاه با این دوره توانمندسازی، تمرکز خود را روی رقم زدن این اتفاق مبارک در سال جاری گذاشته اند تا با تقویت سه حوزه بینشی، معرفتی و  مهارتی کنشگران فرهنگی تربیتی مساجد مقدمه ایجاد جهش و شتاب حداکثری در عرصه کار فرهنگی تربیتی را فراهم سازند.