موفقیت طرح های فرهنگی، تربیتی در گروه «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» است
موفقيت طرح هاي فرهنگي، تربيتي در گروه «پيوند مسجد، مدرسه و منزل» است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه:

موفقیت طرح های فرهنگی، تربیتی در گروه «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» است

حجت الاسلام جلالي، احياي کارکردهاي مسجد و نيل به اهداف و برنامه هاي فرهنگي، تربيتي را در گرو مردمي سازي آن و ايجاد پيوند ميان سه ضلع مهم جامعه يعني «مسجد، مدرسه و منزل» دانست.
شناسه خبر : 50966 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۰:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، آئین تکریم و معارفه سرپرست ستادهماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه، با حضور «حجت الاسلام روح الله رهبری» مشاور ستاد کانون های مساجد کشور و «علی صفدری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

«حجت الاسلام جوادجلالی» سرپرست جدید ستادهماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه، در این مراسم با اشاره به آیات ٣٥ تا ٣۷ سوره نور، گفت: مسجد جایی است که از سنگ و کاشی ساخته شده و از خودش چیزی ندارد و هر چه نورانیت دارد از قلوب پاک و انسان هایی است که در مسجد به عبادت و نیایش می پردازند.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور تربیتی فرهنگی، با اشاره به اینکه این آیات درخصوص بیوت اهل بیت(ع) و اماکن مقدس است، ابراز کرد: در رأس اماکن مقدس؛ مساجد هستند.

وی گفت: نورانیت این مساجد و این بیوت، از قلوب کسانی برمی خیزد که در آیه ٣۷ سوره نور از آن با عنوان«رجال» یاد شده است. رِجالٌ لا تُلْهِيهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ وَ إِيتاءِ الزَّكاةِ يَخافُونَ يَوْماً تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصارُ «٣۷» مردانى كه هيچ تجارت و معامله‌اى، آنان را از ياد خدا و برپاداشتن نماز و پرداخت زكات، به خود مشغول نمى‌سازد، آنها از روزى كه در آن، دلها و چشم‌ها دگرگون مى‌شود، بيمناكند.

حجت الاسلام جلالي، با بیان اینکه این آیات باید دستورالعمل ما در زندگی باشد، گفت: این همان عرفان اجتماعی امیرالمومنین(ع) و معنویت و نورانیت ایشان است که می فرماید این گونه باش و چنین افرادی را تربیت کن که هم اهل بیع، داد و ستد و حکومت  و ریاستند و هم یک لحظه از یاد خدا غافل نمی شوند.

وی اظهار کرد: امروز اگر گلایه هست که چرا مساجد ما آن فروغ  کافی را ندارد که ما باید این رجال را تربیت کنیم چنان که می بینیم چهره های مخلص و انقلابی، تربیت یافته مسجد هستند

سرپرست ستادهماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه، گفت: اگر چیزی را فراگرفته ایم به برکت مسجد و کانون و پایگاه بسیج بوده که از کودکی فعالیت خود را در فضای مسجد شروع کرده ایم.

وی ابراز کرد: ما سه ضلع مهم جامعه را که مسجد، مدرسه و منزل است باید به هم پیوند بدهیم و در هم آمیخته شوند تا آن کارکرد اصلی خود را داشته باشد.

حجت الاسلام جلالی، درادامه احياي کارکردهاي مسجد و نيل به اهداف و برنامه هاي فرهنگي، تربيتي را در گرو مردمي سازي آن و ايجاد پيوند ميان سه ضلع مهم جامعه يعني مسجد، مدرسه و منزل دانست.