کانون ها باید مرکز اتفاقات خوب در مسجد باشند
کانون ها بايد مرکز اتفاقات خوب در مسجد باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

کانون ها باید مرکز اتفاقات خوب در مسجد باشند

صفدري، مسجد را نقطه قدرت نظام اسلامي و اثرگذاري در عالم دانست و گفت: کانون‌ها، مي‌توانند مرکز تربيتي و اتفاقات خوب در مسجد باشند.
شناسه خبر : 50965 تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، علي صفدري مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه، در آئين تکريم و معارفه سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه، که با حضور حجت الاسلام رهبري مشاور ستاد کانون هاي مساجد کشور برگزار شد، گفت: تجربيات ارزنده و رويکرد حجت الاسلام خداداده در هدايت و راهبري ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور، حاکي از اهتمام ويژه ايشان به کار تشکيلاتي و تربيتي در مساجد دارد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه، با اشاره به ارگان‌ها نهادهاي متعدد فعال در حوزه مساجد و در عين حال وضعيت غير قابل قبول مساجد ابراز تاسف کرد: مسجد در کشور ما صاحب زياد دارد از سوي ديگر در عين اينکه صاحب ندارد متوليان زيادي دارد.

وي اظهار کرد: کانون‌هاي هنري مساجد در دو دهه گذشته اتفاقات بسيار خوبي را، از برنامه‌هاي فرهنگي هنري و آموزشي تا راه‌اندازي کتابخانه‌ها در مساجد رقم زدند و يک ضلع بسيار مهمي از اتفاقات اثرگذار در هر استان بودند.

صفدري، با اشاره به کارهاي پژوهشي که در حوزه مساجد به انجام رسانده است، عنوان کرد: کانون همه اتفاقات عالم در مسجد است.از ابتداي خلقت تا انتهاي آن که به ظهور حضرت مهدي (عج) ختم مي‌شود محوري دارد.

وي تصريح کرد: آن نقطه ي قدرت و اثرگذاري در حوزه نبوت و امامت؛ مسجد است.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه، ادامه داد: کارکرد مسجد در عصر حاضر را؛ هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس به عينه ديده ايم. انتظار مردم از کانون اثرگذاري همچون مسجد آن است که پويا و بانشاط باشد. به گونه‌اي که تمام شئونات زندگي آنان با محوريت مسجد جريان داشته باشد. 

وي اظهار کرد: مسجد؛ نقطه قدرت نظام اسلامي و اثرگذاري در عالم است اما متأسفانه محدود شده است. کانون‌هاي فرهنگي هنري مي‌توانند مرکز تربيت و اتفاقات خوب در مسجد باشند و آن نشاط و پويايي را به مسجد بازگردانند.

صفدري ابراز کرد: تحقق اين مهم کار بسيار سختي است اما «حجت الاسلام جلالي» سرپرست جديد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه؛ صاحب تجربه و فضل هستند و در اين حوزه توانمند و خستگي ناپذيرند و قطعاً با حضور ايشان اتفاقات خوبي در کانون ها رقم خواهد خورد.

وي با اعلام حمايت از اقدامات و برنامه هاي مدير جديد اين نهاد در راستاي تقويت و تحول آفريني در کانون هاي مساجد، اضافه کرد: در اين مسير موانعي وجود دارد که نمي گذارد کار به سرعت پيش برود اما از ضرورت، اهميت و ارزش کار فرهنگي و تربيتي در مساجد کم نمي کند.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه، گفت: علاقه خود من اين است که در مسجد، کار فرهنگي کنم چرا که قدرت و اثرگذاري آن خيلي بيشتر است.

وي از حمايت و پشتيباني مسئولان استان از برنامه هاي فرهنگي تربيتي مدير جديد ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کرمانشاه خبر داد و گفت: ان شاء الله ستاد کانون هاي مساجد کشور هم پشتيباني ويژه اي داشته باشند که در شروع کار حجت الاسلام جلالي؛ آن اتفاق اثرگذار بيافتد و شاهد تحول در کانون هاي مساجد استان کرمانشاه باشيم.

صفری، در پايان با قدرداني از زحمات قريب به ۵ ساله حجت الاسلام کلات پور مدير پيشين کانون هاي مساجد، براي «حجت الاسلام جواد جلالي» سرپرست جديد اين مجموعه موفقيت در مسير اعتلا بخشيدن و پويايي مساجد را با محوريت کانون هاي فرهنگي هنري را  آرزو کرد.

 

گفتني است، حجت الاسلام جلالي دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور تربیتی و فرهنگی با حفظ سمت سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه شد.