آماده سازی و استقرار ملزومات موکب جواد الائمه(ع) در محوطه شهری سنقر
آماده سازي و استقرار ملزومات موکب جواد الائمه(ع) در محوطه شهري سنقر

آماده سازی و استقرار ملزومات موکب جواد الائمه(ع) در محوطه شهری سنقر

خزايي، با اشاره به قرار داشتن موکب جوادالائمه(ع) در محوطه شهري سنقر، از آماده سازي و استقرار ملزومات اين موکب براي خدمت رساني شبانه روزي به زائران اربعين حسيني خبر داد.
شناسه خبر : 50762 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۹

«احسان خزایی»  در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، از استمرار فعالیت موکب اربعینی این کانون خبر داد وگفت: موکب جوادالائمه(ع) مانند سال گذشته با همت جوانان مومن و انقلابی شهرستان  برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در محوطه شهری سنقراستقرار خواهد یافت.

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) مسجد جوادالائمه(ع)، اظهار کرد: مردم این شهرستان که در جوار حرم مطهر فرزند گرانقدر امام محمد باقر(ع) امامزاده احمد(ع) و امامزاده هادی(ع) انس گرفته اند دارای عِرق مذهبی بالا و ارادت خاصی نسبت به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) بوده و از دیرباز خدمت به عاشقان و زائران اباعبدالله الحسین(ع) را افتخار بزرگی برای خود می دادند.

وی گفت: موکب جوادالائمه(ع) همزمان با آغاز عزیمت زائران کربلای معلی به  مرزهای خسروی و مهران، با همت مومنین، نمازگزاران و اعضای کانون خاتم الانبیاء(ص) آغاز به فعالیت کرده و در سه بخش اسکان ، تغذیه و اجرای برنامه های فرهنگی و اعتقادی به ارائه خدمت می پردازد.

خزایی، از آماده سازی و آغاز به کار این موکب در روزهای آتی خبر داد و گفت: فعالیت 20 نفر از جوانان و نوجوانان در کنار پیرغلامان حسینی، به صورت شبانه روزی و با بهره گیری از فضای کانون، مسجد و حسینیه پیش بینی شده است.

وی در پایان با اشاره به قرار داشتن شهرستان سنقر در 85 کیلومتری شمال شرقی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: دارالمومنین سنقر که از دیرباز در دوران مشروطه و انقلاب سهم بسزایی ایفا کرده است در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و در خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در سال گذشته هم سنگ تمام گذاشت.