آماده سازی موکب مردمی اربعین حسینی با محوریت کانون انقلاب در کنگاور
آماده سازي موکب مردمي اربعين حسيني با محوريت کانون انقلاب در کنگاور
مدیر کانون انقلاب:

آماده سازی موکب مردمی اربعین حسینی با محوریت کانون انقلاب در کنگاور

اکبري، از جمع آوري امکانات و آماده سازي زمينه هاي لازم براي برپايي موکب اباعبدالله الحسين(ع) با مشارکت مردم با صفاي روستاي سردار آباد در سه راهي کنگاور- کرمانشاه خبر داد.
شناسه خبر : 50668 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۲

«ماشاء الله اکبری» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: موکب مردمی اباعبدالله الحسین(ع) مانند سال گذشته در ورودی شهرستان کنگاور استقرار خواهد یافت.

مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب مسجد امام خمینی(ره) شهرستان صحنه، در ارائه گزارشی از خدمات این موکب، گفت: موکب مردمی اباعبدالله الحسین(ع) با تجمیع ظرفیت های موجود در روستاهای شهرستان صحنه و مشارکت فعال اهالی روستای سردار آباد دایر می شود.

وی اظهارکرد: در این موکب از محل نذورات و هدایای اهالی روستا، روزانه ذبح گاو و گوسفند و پخت غذا و نان گرم برای پذیرایی از زائران همایش عظیم پیاده روی اربعین همراه با اسکان زائران، توسط زنان و مردان روستایی و مهمان نواز این منطقه به عمل می آید.

اکبری، با اشاره به فعالیت شبانه روزی جوانان مومن و متدین روستای سردار آباد و روستاهای منطقه برای آماده سازی و استقرار موکب در محل استقرار سال گذشته با تعبیه آشپزخانه، استراحتگاه، چادر اقامه نماز، خدمات درمانی و پارکینگ، ابراز کرد: موکب در نزدیکی پمپ بنزین بیدسرخ دایر خواهد شد.

وی گفت: موکب اباعبدالله الحسین(ع)  از یکم شهریورماه، در سه راهی کنگاور- کرمانشاه( واقع در ورودی استان و در مسیر زائران استان های مختلف کشور که مقصد نهایی آنان یکی از مرزهای خسروی و مهران است) آغاز به فعالیت می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب، با اشاره به ارائه خدمات شبانه روزی در این موکب با مشارکت فعال مردان و زنان روستایی، خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) تا ٢٠ شهریور( چهار روز پس از اربعین حسینی) تداوم خواهد داشت.