اجتماع مادران و شیرخوارگان عاشورایی در کانون امیرالمومنین(ع) کرمانشاه
اجتماع مادران و شيرخوارگان عاشورايي در کانون اميرالمومنين(ع) کرمانشاه

اجتماع مادران و شیرخوارگان عاشورایی در کانون امیرالمومنین(ع) کرمانشاه

آيين معنوي اجتماع مادران و شيرخوارگان عاشورايي همراه با دمامه زني و قرائت بيعت نامه با امام زمان(عج) با حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(عليهم السلام) برگزار شد.
شناسه خبر : 49949 تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

«احسان روستان» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به پیشینه ده ساله برگزاری این مراسم معنوی، گفت: اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان حسینی یکی از متمایز ترین برنامه های دهه نخست ماه محرم در کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) شهرک دولت آباد، با اشاره به تنوع قومی و مذهبی در استان کرمانشاه، گفت: امام حسین(ع) متعلق به همه آزادگان جهان است. مراسم عزاداری و سوگواری ایشان نیز تنها متعلق به شیعه نیست.

وی عرض ارادت عاشقانه و خالصانه عزیزان اهل سنت و اهل حق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضور آنان در آیین شیرخوارگان حسینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: پای علم امام حسین(ع) همه میهمان هستند این اجتماع نیز نمونه بارزی از این همراهی، همصدایی و همدلی است که زیر پرچم امام حسین(ع) رقم خورده است.

روستان، اظهار کرد: آیین بزرگ شیرخوارگان حسینی هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم با حضور پرشور مادران و شیرخوارگان حسینی برگزار می شود اما امسال این مراسم بنا به دلایلی در کانون امیرالمومنین(ع) به روزهای پایانی دهه اول محرم و مصادف با تاسوعای حسینی موکول شد.

وی با اشاره به توأم بودن شور و شعور حسینی در این مراسم معنوی که یادآور مظلومیت امام حسین(ع) و کودک شش ماهه ایشان و اتصال آن به قیام امام زمان(عج) است، ابراز کرد: امسال نیز در سایه لطف و عنایات خاص حضرت بقیه الله العظم(ارواحنا الفداء) مراسم اجتماع بزرگ مادران وشیرخوارگان عاشورایی و بزرگداشت مقام قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت علی اصغر(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فرهاد زاده (استاد دانشگاه شهید بهشتی) و مداحی حاج وحید حاجیان در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع)، خاطرنشان کرد: این آیین پرشور با استقبال بی نظیر عاشقان و دلدادگان حسینی، همراه با اجرای دمامه زنی و اجرای نمادین تعزیه گهواره خالی و خونین حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد.

گفتنی است، این برنامه با همت ستاد برگزاری همایش بزرگداشت مقام قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت علی اصغر (ع) مسجد امیرالمومنین دولت آباد کرمانشاه و جوانان فعال مسجدی برگزارشد.