اجرای تئاتر کاغذی از «سه زن قهرمان» در اختتامیه مدرسه تئاتر شبستان کرمانشاه
اجراي تئاتر کاغذي از «سه زن قهرمان» در اختتاميه مدرسه تئاتر شبستان کرمانشاه

اجرای تئاتر کاغذی از «سه زن قهرمان» در اختتامیه مدرسه تئاتر شبستان کرمانشاه

هنرآموزان مدرسه تئاتر شبستان در آيين اختتاميه اين رويداد ارزشمند، اجراي تئاتر کاغذي با نماد زن ايراني را در سه اپيزود پيشينه فرهنگي، تاريخي و بومي به روي صحنه بردند.
شناسه خبر : 49329 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «ساغر لطفی نژاد»  مدرس کارگاه آموزشی تئاتر کاغذی در آیین اختتامیه «مدرسه تئاتر شبستان» که در عصر روز (شنبه، 17 تیرماه) در تالار وحدت برگزار شد، گفت: استعدادهای بسیار خوبی در رشته تئاتر کاغذی در میان هنرآموزان استان کرمانشاه در رده های سنی مختلف وجود داشت که جای بسی خرسندی است.

وی اظهار کرد: اجرای نمایش تئاتر کاغذی روایت قصه زن ایرانی با محوریت سه شخصیت زن که برگرفته از پیشینه و تاریخ این مرز وبوم و مقاومت زنان غیور کرمانشاهی در دوران دفاع مقدس است در این مراسم به روی صحنه رفت.

لطفی نژاد، ابراز کرد: اجرای کلاسی، نواقصی دارد اما با توجه به آماده سازی عروسک ها و پردازش داستانی و روایی آن که در طی دو روز، کاری در خور شأن و شایسته تقدیر است.

استاد برجسته تئاتر کاغذی کشورمان، گفت: این نمایش کاغذی در سه اپیزود طراحی و تمامی عروسک ها و دکور آن توسط هنرآموزان مدرسه تئاتر شبستان در کرمانشاه آماده سازی شده است.

وی افزود: با توجه به کمبود وقت اپیزود سوم به تمرین هم نرسید اما قرار است اجرای بسیار خوبی از این سه اپیزود اجرا و فیلمبرداری شده و برای شرکت در جشنواره ملی تئاتر شبستان آماده شود.

لطفی نژاد با بیان اینکه سه اپیزود در تئاتر کاغذی هنرآموزان استان کرمانشاه طراحی شده است، اضافه کرد: اپیزود اول با محوریت آناهیتا الهه آب و نماد حیات و زندگی است که معبد آن در استان کرمانشاه قرار دارد،  اپیزود دوم به بیان قصه گردآفرید به عنوان نماد زن دلاور ایرانی و برگرفته از شاهنامه می پردازد.

وی ادامه داد: اپیزود سوم این تئاتر کاغذی نیز نماد زن مقاوم کرمانشاهی با معرفی فرنگیس از شهرستان گیلانغرب دومین شهر مقاوم ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس را به تصویر می کشد.

این استاد برجسته تئاتر، خاطرنشان کرد: این اجرا به جهت اینکه محتوای بسیار غنی در سه اپیزود نمایشی آن گنجانده شده است و هم به پیشینه کهن و سرزمینی و از سوی دیگر نماد زن مقاوم در این استان اشاره دارد معرف جایگاه و نقش زن ایرانی برای دختران و زنان کشورمان است.