نخستین کارگاه آموزشی تئاتر شبستان در کرمانشاه به کار خود پایان داد
نخستين کارگاه آموزشي تئاتر شبستان در کرمانشاه به کار خود پايان داد

نخستین کارگاه آموزشی تئاتر شبستان در کرمانشاه به کار خود پایان داد

آيين اختتاميه اولين دوره آموزشي «مدرسه تئاتر شبستان» عصر روز(شنبه، 17 تيرماه) با حضور اساتيد مطرح کشوري و هنرآموزان کارگاه هاي بازيگري، نمايشنامه نويسي، کارگرداني و تئاتر کاغذي بچه هاي مسجد در کرمانشاه برگزار شد.
شناسه خبر : 49325 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، نخستین کارگاه آموزشی مدرسه تئاتر شبستان با حضور هنرمندان پیشکسوت  تئاتر و سینمای ایران و 200 هنرجوی کرمانشاهی در تالار وحدت به کار خود پایان داد.


«حسین عالم بخش» مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در حاشیه این مراسم گفت: مدرسه تئاتر شبستان یکی از برنامه های بسته فرهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است.


«دبیر جشنواره تئاتر شبستان» و نویسنده و کارگردان پیشکسوت کشورمان، اظهار کرد: اجراهای گروه های نمایشی بچه های مسجد که در دوره آموزشی تئاتر شبستان آموزش دیده اند، پس از برگزاری در سامانه بچه های مسجد بارگزاری شده و توسط کارشناسان متخصص و متعهد این حوزه ارزیابی و اصلاح می شوند.


وی بهره گیری از حضور هنرمندان بومی استان ها را از راهبردهای مدرسه تئاتر شبستان برشمرد و ابراز کرد: در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان که در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، امیدواریم شاهد آثار نمایشی با سطح بسیار خوب هنری مواجه باشیم.


«آرزو افشار» از هنرمندان مطرح و اساتید بازیگری مدرسه تئاتر شبستان، نیز گفت: 10 مدرس از اساتید مجرب و نام آشنای تئاتر و سینمای کشورمان در این دره آموزشی حضور دارند.


وی اظهار کرد: در بخش بازیگری، اکثر هنرآموزان  استان ها در سطح مقدماتی هستند متناسب با این سطح، آموزش پایه ای تئاتر، زندگی در تئاتر و تئاتر خلاق را به بچه های مسجد آموزش می دهیم.


کرمانشاه به عنوان پنجمین استان، مجری برگزاری  دوره های بازیگری، نمایش نامه نویسی، تئاتر کاغدی و کارگردانی در قالب این کارگاه های دو روزه بود.


پیشکسوتان تئاتر و سینمای کشور « سید حسین فدایی حسین»، «فرهاد بشارتی»، «حسین عالم بخش»، «ابوالفضل همراه»، « آرزو افشار» و « ساغر لطفی نژاد» در این دوره آموزشی به تدریس می پردازند.

«فرهاد بشارتی» از مدرسان بازیگری کارگاه های آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، با اشاره به ارزشمندی این رویداد در شناسایی و پرورش استعدادهای بچه های مسجد، اظهار کرد: تداوم آموزش ها برای ورود حرفه ای به عرصه تئاتر و رقابت های ملی ضروری است.

وی ابراز خرسندی کرد: استعدادهای خوبی را در زمینه بازیگری در رده های سنی مختلف در این رویداد ارزشمند شاهد بودیم.


این پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، گفت: این میزان از استعدادها نشان می دهد که بضاعت های خوبی در عرصه هنر نمایش در استان ها و شهرستان ها وجود دارد.

گفتنی است، علاقه مندانی که در نخستین مدرسه تئاتر شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان حضور داشتند طی دو روز با بهره گیری از حضور اساتید برجسته تئاتر و سینمای ایران  در کارگاه های بازیگری، کارگردانی، نمایش نامه نویسی و تئاتر کاغذی آموزش دیدند.