ضرورت تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی تئاتر در مساجد
ضرورت تربيت هنرمندان متعهد و ارزشي تئاتر در مساجد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه:

ضرورت تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی تئاتر در مساجد

حجت الاسلام کلات پور، مسجد را خاستگاه هنر متعالي و انقلابي دانست و گفت: رويکرد «مدرسه تئاتر شبستان» مردمي سازي تئاتر و تربيت هنرمندان متعهد و ارزشي پرورش يافته در مساجد است.
شناسه خبر : 49249 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور، با اشاره به خاستگاه هنر و نقش آن در انتقال آموزه ها و ارزش های ناب انقلابی و اسلامی گفت: مسجد کارکردهای فراوانی دارد یکی از این کارکردها در حوزه فرهنگ و هنر است به گونه ای که می توان گفت مسجد خاستگاه هنر انقلاب اسلامی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، اظهار کرد: در طی 4 دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قدری از این هنر تأثیرگذار فاصله گرفتیم و اتفاقی به این شکل را در مساجد شاهد نبودیم.

وی ابراز کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای مردمی سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش یافته در مساجد، در اقدامی کم نظیر و بی سابقه در دهه های گذشته، سعی در زنده کردن هنر تئاتر و نمایش در مساجد دارد.

حجت الاسلام کلات پور، گفت: اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان که با حضور اساتید برجسته تئاتر و سینمای ایران در کرمانشاه و سایر استان های کشور در حال برگزاری است به دنبال کشف و پرورش استعدادهای بچه های مسجد در زمینه های نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و تئاتر کاغذی است.

وی بیان کرد: حضور چهره های برجسته و ارزشمندی که امروز در کرمانشاه میزبان آنان هستیم فرصتی مغتنم و بی تکرار برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در محضر اساتید برجسته و ارزشی که خود از هنرمندان انقلابی و متعهد هستند به کسب علم و تجربه بپردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با تأکید بر ضرورت تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی برای آینده انقلاب، خاطرنشان کرد: هنر نمایش، شعبده نیست در واقع هنری است که از درون بازیگر و حس او نشأت گرفته است این حس وقتی با معنویت عجین شود تأثیری دو چندان خواهد داشت.