ثبت 168 پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه
ثبت 168 پايگاه قرآني در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کرمانشاه

ثبت 168 پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور، گفت: در راستاي لبيک به فرامين مقام عظماي ولايت حضرت امام خامنه اي(حفظه الله تعالي)، 168 پايگاه قرآني در مساجد شهري و روستايي داراي کانون فرهنگي هنري داير شده است.
شناسه خبر : 48693 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «حجت الاسلام افشین کلات پور» گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: "یکی از کارهای خیلی خوب، رواج تلاوت و استماع قرآن در همه مساجد است. هر مسجد را یک پایگاه قرآن قرار بدهیم و شما قرآنی ها – این کار، کار شماست، همت کنید".

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به قرار گرفتن طرح «مسجد، پایگاه قرآن» در دستور کار برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان یکی از برنامه های محوری و اثرگذار کانون ها پیگیری و رصد و می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت پایگاه های قرآنی مساجد به عنوان یکی از محورهای رقابتی کانون های مساجد در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان مورد توجه است، ابراز کرد: پایگاه قرآن به مسجدی اطلاق می شود که علاوه به برگزاری فعالیت عمومی قرآن، در طول سال اقدام به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم می نماید.

حجت الاسلام کلات پور، در خصوص ویژگی های مورد نظر در این جلسات تلاوت قرآن کریم، بیان کرد: این جلسات با دعوت از قاریان ممتاز کشوری، منطقه ای، استانی و نخبگان کانونی و یا با اتکاء به توان قاریان ممتاز مسابقات قرآنی مدهامتان و فعالین قرآنی همان کانون فرهنگی هنری، به مدت یکساعت و به صورت هفتگی با حضور مستمعین و با هدف شنیدن قرآن و توجه به معانی آیات برگزار می شود.

وی اولویت های ثبت پایگاه های قرآن در مساجد را کانون های فرهنگی هنری مجری طرح تلاوت نور، کانون های فعال در مسابقات قرآنی مدهامتان، شرکت کنندگان در دوره های آموزشی قرآن ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و کانون های برشمرد که برای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» اعلام کرده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به استقبال بسیار خوب از اجرای این طرح در استان، گفت: تاکنون 168 پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد به ثبت رسیده  است.

وی با اشاره به روند افزایشی ثبت جلسات هفتگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و انتظار ستاد استان از افزایش دو تا سه برابری این آمار، خاطرنشان کرد: گزارشات و مستندات اجرای این طرح برای ارزیابی توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و رقابت در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در سامانه بچه های مسجد بارگزاری شده است.

گفتنی است، جلسات قرآن کریم با عنوان « مساجد پایگاه قرآن» یکی از محورهای شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان در بخش ویژه کانون است که ضمن تکریم مربیان، مستندسازی از فعالیت بهترین جلسات سنتی قرآن کریم با اعزام تیم مستند ساز صورت گرفته و در سطح ملی منتشر خواهد شد.