نشست توجیهی- آموزشی رابطین شهرستانی فهما در کرمانشاه برگزار می شود
نشست توجيهي- آموزشي رابطين شهرستاني فهما در کرمانشاه برگزار مي شود

نشست توجیهی- آموزشی رابطین شهرستانی فهما در کرمانشاه برگزار می شود

حجت الاسلام کلات پور، گفت: رابطين سامانه فهما در شهرستان هاي مختلف استان کرمانشاه، آموزش هاي لازم در خصوص شبکه سازي، تعامل با کانون هاي فرهنگي هنري زير مجموعه خود و برنامه هاي قرآني و تابستاني را فرا مي گيرند.
شناسه خبر : 48660 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «حجت الاسلام افشین کلات پور» با اشاره به اجرای طرح کشوری فهما و ثبت فعالیت های کانون های مساجد در این سامانه، گفت: دوره آموزشی رابطین «فهما» کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، از ساعت 11 صبح روز(چهارشنبه،31 خرداد) به صورت برخط در بستر اسکای روم برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، هدف از تشکیل این نشست را ایجاد شبکه ای منسجم از فعالان کانون های مساجد برشمرد و گفت: رابطان شهرستان ها در این دوره ضمن آشنایی با پورتال بچه‌های مسجد، در خصوص برنامه های  اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در تابستان 1402 با عنوان «مسجد، کانون نشاط» توجیه می شوند.

 وی با اشاره به ارائه آموزش های لازم برای ثبت برنامه های تابستانی کانون های مساجد به رابطان فهما در این نشست مجازی، گفت: شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان با ارائه توضیحات کارشناسان «فرهنگی و هنری» و «فناوری و آموزش» با محوریت فراخوان جشنواره و نحوه ثبت نام و بارگزاری آثار شرکت کنندگان در دو بخش رقابتی اعضا و ثبت پایگاه های قرآنی در بخش ارزیابی کانون ها یکی دیگر از محورهای این نشست خواهد بود.

حجت الاسلام کلات پور، همچنین از میزبانی کانون های مساجد استان کرمانشاه از رویداد آموزشی و شاخص «مدرسه تئاتر شبستان» در دهه دوم تیرماه خبر داد و افزود: معرفی کارگاه آموزشی دوره تئاتر که در قالب این طرح بی نظیر و ارزشمند با بهره گیری از حضور اساتید شاخص تئاتر ایران برگزار می شود، یکی دیگر از محورهای پیش بینی شده در این نشست است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان،  با اشاره به فعالیت 29 رابط فهما در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان، گفت: به نسبت تعداد کانون های دایر شده در شهرستان های مختلف یک تا سه رابط برای هر شهرستان تعیین شده است.

وی در پایان با اشاره به آموزش چگونگی ثبت اعضا و فعالیت های کانون های مساجد شهری و روستایی توسط کارشناس ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان به رابطین، عنوان کرد: معرفی طرح شنبه های کتاب و نحوه اجرای آن، شیوه نگارش طرح های استانی(سحاب)، تولید اخبار و گزارش، شیوه امتیازبندی هر فعالیت ثبت شده و ... از جمله محورهای طرح شده در این کارگاه آموزشی است.