ثبت بیش از 250 شرکت کننده در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان
ثبت بيش از 250 شرکت کننده در شانزدهمين دوره مسابقات قرآن مدهامتان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه:

ثبت بیش از 250 شرکت کننده در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به آمار رو به افزايش شرکت کنندگان در شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان، از ثبت نام و بارگزاري آثار بيش از 250 شرکت کننده در سامانه بچه هاي مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 48617 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «حجت الاسلام افشین کلات پور» با اشاره به ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان تا پایان تیرماه در سامانه بچه های مسجد، گفت: تاکنون بیش از 250 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و نخبگان قرآنی استان برای رقابت در این رویداد ارزشمند قرآنی اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه آمار شرکت کنندگان در این مسابقات روند افزایشی دارد، اظهارکرد: باتوجه به استقبال جامعه قرآنی استان طی روز های اخیر، انتظار می رود شاهد افزایش دو تا سه برابری شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات باشیم.

وی با اشاره به برگزاری غیرحضوری(مسابقات) در مرحله استانی، از راه یابی نفرات برتر به مرحله کشوری خبر داد و گفت: استان کرمانشاه سال گذشته با 680 شرکت کننده جزو پنج استان پیشتاز در این رویداد ارزشمند قرآنی شناخته شد.

حجت الاسلام کلات پور، از ثبت بیش از 100 پایگاه قرآنی در استان کرمانشاه خبر داد و  بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته های رشته های متنوع قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت(ع) و بررسی آثار ارسالی جلسات قرآن کریم(مساجد پایگاه قرآن)، تلاوت نور و تولیدات هنری در بخش ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

وی در ادامه رده سنی مخاطبان مسابقات قرآن مدهامتان در سال جاری را 7 تا 30 سال عنوان کرد و افزود: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و همچنین کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی  از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

گفتنی است، بنا بر اعلام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، زمان داوری و معرفی نفرات برتر مرحله استاني شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان، حداکثر تا 9 مرداد ماه خواهد بود.