ضرورت برقراری ارتباط شبکه ای کتابخانه های عمومی و کانون های فرهنگی هنری مساجد
ضرورت برقراري ارتباط شبکه اي کتابخانه هاي عمومي و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد
معاون توسعه کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه:

ضرورت برقراری ارتباط شبکه ای کتابخانه های عمومی و کانون های فرهنگی هنری مساجد

کريمي، از عضويت رايگان بچه هاي مسجد در کتابخانه هاي عمومي خبر داد و گفت: ارتباط دوسويه کتابخانه هاي عمومي و کانون هاي مساجد منجر به احصاء موانع، حل مشکلات و طرح حمايت هاي لازم براي تقويت ارتباط و تعامل بيشتر مي شود.
شناسه خبر : 48199 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «رضا کریمی» در نشست کارگروه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با نام « مسجد، کانون نشاط» که روز (چهارشنبه، 17 خرداد) برگزار شد، گفت: باید ارتباط شبکه ای بهتری بین کتابخانه های عمومی و کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد برقرار شود.

«معاون توسعه کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه»، افزود: مسئولین کتابخانه ها و کتابداران کتابخانه های عمومی سطح استان در حال حاضر به صورت پراکنده با فعالان کانون های مساجد در ارتباط هستند ولی اینکه به صورت جدولی و چارتی کتابخانه ها و مساجدی که به هم نزدیک هستند را به هم اتصال داده و از نتایج ارتباطاتی که با هم دارند مطلع شویم، محقق نشده است.

وی اظهار کرد: در گذشته هم پیشنهاد اتصال کتابخانه های عمومی و مساجد را مطرح کرده بودم اما به مرحله اجرایی نرسید. در این طرح با گردآوری بانک اطلاعاتی از کتابخانه ها و مساجد مجاور می توان جدولی را طراحی کرد که این ارتباط را تسهیل می کند.

کریمی، بیان کرد: در قالب این طرح می توانیم از همکاران خود در کتابخانه های عمومی بخواهیم که با کانون های فرهنگی هنری ارتباط برقرار کرده و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان نیز از مدیران خود در کانون ها خواستار برقراری ارتباط با کتابخانه ها شود.

وی با بیان اینکه این ارتباط را در مرحله شناسایی و بهره مندی از ظرفیت های موجود در کتابخانه های عمومی و کانون های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: نتایج این ارتباط دو سویه منجر به احصاء موانع، حل مشکلات و طرح حمایت های لازم برای تقویت ارتباط و تعامل بیشتر می شود.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اجرای سایر برنامه ها را مستلزم کامل شدن شبکه ارتباطی کانون ها و کتابخانه های عمومی دانست و گفت: باید زیرساخت لازم و بسترسازی را به انجام برسانیم و در گام بعدی به انجام برنامه های مشترک برسیم چرا که کامل نشدن این شبکه منجر به اجرای ناقص برنامه ها می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در سراسر استان پذیرایی حضور مدیران، فعالان و اعضای کانون های مساجد است، خاطرنشان کرد: در طول تابستان 1402 و در قالب طرح اوقات فراغت، عضویت بچه های مسجد در کتابخانه های عمومی رایگان است.

کریمی، گفت: با توجه به رایزنی های به عمل آمده و موافقت مدیرکل محترم کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با مراجعه به کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه و شهرستان های تابعه می توانند به عضویت رایگان کتابخانه ها درآیند.