فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سرپل ذهاب تجلیل شدند
فعالان و منتخبان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در سرپل ذهاب تجليل شدند

فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سرپل ذهاب تجلیل شدند

در راستاي اجراي ويژه‌برنامه‌هاي سالروز تاسيس کانون مساجد کشور، از فعالان و منتخبان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سرپل ذهاب تجليل به عمل آمد.
شناسه خبر : 45730 تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان کرمانشاه، مراسم تجلیل و تقدیر از فعالان و منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های سرپل‌ذهاب ، گیلان‌غرب ، قصرشیرین و دالاهو با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واعضای کانون های مساجد شهرستان و جمعی از مسئولانی شهرستانی در سرپل ذهاب برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام افشین کلات پور با حضور در این مراسم ضمن تشکر از فعالیت چشمگیر کانون ها بدون هیچگونه چشمداشتی، گفت:کانون های فرهنگی هنری مساجد را مکانی مهم برای روشنگری،آگاهی بخش،افزایش بصیرت دینی و مذهبی، مقابله با اهداف شوم دشمن است.

وی خاطر نشان کرد:باید با تمام توان و برنامه ریزی، نسل های جوان امروزه جامعه را به گونه ای تربیت و آموزش داد که بتوانند از جامعه و انقلاب اسلامی دفاع کنند و مدافع ارزش ها و خون شهدا باشند.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد، تصریح کرد: فعالیت هایی از همچون کتابخوانی، اجرای طرح‌های خلاق کتاب، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی ، ورزشی ، سه شنبه های تکریم، فعالیت‌های فراغتی و کارگاه‌های مهارت افزایی، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری کلاس های روخوانی و احکام قرآن، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مساجد، مسابقات قرآنی مدهامتان از برنامه های کانون مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، اظهار کرد:شخصیت اجتماعی افراد در سنین نوجوانی شکل می گیرد و ماندگار و ثبات بیشتری پیدا می کند لذا  کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به نوعی این ارتباط و استمرار را مخصوصا برای نسل جوان با توجه به نقش مهم آن در جذب نوجوانان، داشته باشند.

در ادامه خسرو تمری ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب، گفت: .خدمت کردن در خانه خدا با فراهم کردن حضور بچه‌ها و نوجوانان و کمک به فعالان در کانون‌های مساجد از مصادیق خدمت به خدا و خلق خدا است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های فرهنگی سالم همواره مورد تاکید خانواده ها بوده است و موجب جذب نوجوانان و جوانان می شود، لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند الگوی موفقی در فعالیت های فرهنگی سالم در جامعه امروزی باشند.

تمری تصریح کرد:این مراسم در راستای تکریم و تقدیر از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستانهای سرپل ذهاب ،گیلانغرب،قصرشیرین و دالاهو برگزار شده است.

گفتنی است در پایان از 26 کانون برتر تقدیر و تجلیل شد.