ستادهای صبر با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش در مساجد کرمانشاه تشکیل شد
ستادهاي صبر با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش در مساجد کرمانشاه تشکيل شد
با امضای تفاهم‌نامه‌ بین معاونت حل اختلاف دادگستری و کانون‌های مساجد کرمانشاه؛

ستادهای صبر با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش در مساجد کرمانشاه تشکیل شد

حجت الاسلام کلات پور گفت: ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و معاونت توسعه حل اختلاف دادگستري استان کرمانشاه، با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش، تفاهم‌نامه‌اي با محور تشکيل ستادهاي صبر در مساجد به امضا رساندند.
شناسه خبر : 45727 تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۰

حجت الاسلام «افشین کلات‌پور» در گفت‌و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان کرمانشاه، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و معاونت حل اختلاف دادگستری کرمانشاه گفت: این تفاهم‌نامه با محور تشکيل ستادهاي صبر در مساجد و با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش به امضا رسیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود: فرهنگ‌سازی برای مردم و ترویج فرهنگ صلح و سازش امری است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد؛ لذا از صدر اسلام، مسجد پناهگاه مردم در امور مختلف و ملجأ جامعه در حل اختلافات بوده است؛ بنابراین باید این هویت مسجد باید با سازوکار قانونی ساماندهی و گسترش یابد که امضای این تفاهم نامه اقدامی در راستای تحقق این هدف بود.

وی بابیان اینکه صلح و سازش میان مردم، سیره پیامبر(ص) است، خاطر نشان کرد: در ستاد صبر مردم را به بردباری و صبر دعوت می‌کنیم و یکی از مهارت‌های مهم در زندگی، مهارت صلح و سازش است و باید این مهارت‌ها را بیاموزیم تا جهت اصلاح بین مردم نیز بتوانیم بهتر عمل کنیم.

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: اماکن مذهبی و مساجد از قدیم الایام اصلی ترین محل تجمع مردم در آیین‌های اسلامی در شهرها و روستاها بودند و مشکلات مردم در این مکان ها حل و فصل می شد، در نتیجه هیات های صلح می تواند کمک شایان توجهی به حل مشکلات حقوقی مردم داشته باشد تا کمتر پرونده قضایی تشکیل شود.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: نهادهای صبر در مساجد استان تشکیل شده که با همکاری کانون‌های مساجد با رویکرد ترویج فرهنگ صلح و سازش به مردم خدمت می‌کنند.