تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در کانون‌های مساجد کرمانشاه
تشکيل هيئت‌هاي انديشه‌ورز در کانون‌هاي مساجد کرمانشاه

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در کانون‌های مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام کلات‌پور، از تشکيل هيئت‌هاي انديشه‌ورز متشکل از اساتيد حوزه و دانشگاه، نخبگان فرهنگي و هنري و صاحبان فکر و انديشه در کانون هاي مساجد استان کرمانشاه خبر داد.
شناسه خبر : 44930 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۲

«حجت الاسلام افشین کلات پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) گفت: کانون‌های مساجد یکی‌از بازوان فعال و ظرفیت‌های مهم استان کرمانشاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به رویکرد مسجد محور مسئولین اجرایی و فرهنگی استان، اظهار کرد: خوشبختانه این اعتماد، همدلی و هماهنگی در راستای تعالی بخشیدن به برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سوق دادن آن به سمت مساجد در قالب «نهضت بازگشت به مسجد» شکل گرفته است.

وی از تفکر مسجدی و نیروهای جوان و انقلابی کانون ها به عنوان سرمایه های اصلی فرهنگ و هنر کشور و استان یاد کرد و گفت: تعامل و ارتباط دوسویه کانون های فرهنگی هنری مساجد با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های تابعه این ظرفیت‌ها را بارورتر خواهد کرد.

 حجت الاسلام کلات پور، تصریح کرد: همراهی، همدلی و هماهنگی ارکان مسجد از امام جماعت، هئیت امنا، کانون های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج را موجب بالندگی بیشتر و اجرای  برنامه‌های اثرگذاری در مسجد دانست.

وی ابراز کرد: تشکیل هیئت های اندیشه ورز متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان فرهنگی و هنری و صاحبان فکر و اندیشه در کانون های  مساجد یک ضرورت انکار ناپذیر است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در ادامه جذب جوانان و تربیت نسلی متعهد در مساجد را با توجه به این حجم از تهاجم فرهنگی؛ نیازمند اتاق فکری برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های اثرگذار در کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست.

وی از تشکیل هیئت های اندیشه ورز در کانون های مساجد خبر داد و گفت: مهمترین رویکرد کانون های مساجد؛ احیای ظرفیت های مساجد و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی است که در قالب برنامه ها و فعالیت های جذاب و اثرگذار فرهنگی و هنری نمود می یابد.

حجت الاسلام کلات پور، درپایان با اشاره به فعالیت قریب به سه دهه کانون های مساجد در خط مقدم جبهه فرهنگی، گفت: کانون‌های مساجد با جذب جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردم ضمن تقویت فرهنگ دینی در جامعه، به کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان کمک می کنند.