محوریت بخشیدن به جهاد تببین در برنامه های کانون های مساجد کرمانشاه
محوريت بخشيدن به جهاد تببين در برنامه هاي کانون هاي مساجد کرمانشاه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

محوریت بخشیدن به جهاد تببین در برنامه های کانون های مساجد کرمانشاه

صفدري، در نشست کميته مساجد ستاد گراميداشت ايام الله دهه فجر استان کرمانشاه، با تأکيد بر ضرورت جهاد تبيين از انقلاب و دوران ستم شاهي، گفت: روايتي که بايد جوان و نوجوان ايراني از انقلاب بداند و بشناسد؛ هنوز صورت نگرفته است.
شناسه خبر : 44095 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از کرمانشاه، نشست کمیته مساجد ستاد گرامیداشت ایام الله دهه فجر ظهر امروز(دوشنبه، 10 بهمن) با مسئولیت ستاد ساماندهی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه و حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«علی صفدری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در این نشست اظهار کرد: جهاد تبیین به ضرورتی انکار ناپذیر در شرابط کنونی تبدیل شده است، ما باید دستاوردهای انقلاب، اهداف و آرمان های آن را به نسل جوان و نوجوان بشناسانیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر جهاد تبیین و نیاز ضروری جامعه به تبیین انقلاب و روایت های دوران پیش از انقلاب، ابراز کرد: مقام عظمای ولایت، در سال 71 فرمودند: «واقعا چه کسی تا به حال توانسته است آن قضیه ای که در دهه فجر اتفاق افتاد از دیدگاه های جامعه شناسی و انسان شناسی درست تشریح کند»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به پیش بینی 25 محور برنامه شاخص استانی و 7 برنامه کشوری در کانون های فرهنگی هنری مساجد، بر سوق یافتن سمت و سوی این برنامه ها در راستای جهاد تبیین، پاسخ به سئوالاتی که در ذهن نوجوان و جوان امروز در خصوص انقلاب، چرایی و اهداف آن نقش بسته است و مردمی بودن جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی با اشاره به ناآشنا بودن نسل نوجوان و جوان امروزی نسبت به انقلاب و نهضت بزرگ ملت شریف ایران در سال 57، عنوان کرد: امروز فرزندان ما اگر در برنامه های دهه فجر حضور یابند کماکان برای آن ها در مورد چرایی انقلاب سئوال هست.

صفدری، تصریح کرد: روایتی که باید جوان و نوجوان ایرانی از انقلاب بداند و بشناسد؛ هنوز صورت نگرفته است. ما هنوز در این قصه گیر داریم برای همین است که یک عده ای برایشان سئوال می شود که چرا باید شب 21 بهمن؛ الله اکبر بگوییم.

وی آسیب های فضای مجازی و پیام رسان های خارجی را متذکر شد و گفت: بنابر آماری که اعلام شد  قبل از فیلتر اینستاگرام، نوجوان و جوان ما به طور متوسط 10 ساعت را در این فضا صرف می کرد پس از فیلتر اینستاگرام این زمان به 5 ساعت کاهش یافته است. با این وجود این خطر و آسیب هم چنان پابرجا است که زمان باقی مانده چگونه صرف می شود؟ آیا برای آن برنامه جایگزینی در نظر گرفته ایم که برای جوانان جذاب باشد و به آن رغبت داشته باشند؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با طرح این سئوال که چه میزان از مخاطبان ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند؟ ،اضافه کرد: باید در سیاست و برنامه های خود بازنگری کنیم چرا که امروز مساجد ما با آسیب مواجهه بوده و رونقی ندارند.

وی گفت: ما معتقدیم  که انقلاب ایران، انقلاب حضرت مهدی(عج) است و حضرت ولی عصر(عج) به این انقلاب کمک می کنند.

وی با آرزوی توفیق در مسیر خدمت به مردم و انقلاب، ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد اتفاقات خوبی در دهه مبارکه فجر به ویژه در حوزه مساجد باشیم.