بزرگداشت سردار دلها همراه با تکریم مادران فاطمی در کرمانشاه
بزرگداشت سردار دلها همراه با تکريم مادران فاطمي در کرمانشاه

بزرگداشت سردار دلها همراه با تکریم مادران فاطمی در کرمانشاه

مراسم بزرگداشت سردار دلها حاج قاسم سليماني ويژه تکريم مادران فاطمي، با همت کانون فرهنگي هنري محبان حضرت علي اکبر(ع) برگزار شد.
شناسه خبر : 43580 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از کرمانشاه، سومین یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با همت کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع) و همراه با رونمایی از دو جلد کتاب فاخر و ارزشمند از شعرا و نویسندگان کرمانشاهی در تالار وحدت برگزار شد.

 

«حجت الاسلام یوسف احمدی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، در این مراسم وفاداری به آرمان ها و اعتقادات را موجب عشق و بی قراری نسبت به آن ها دانست و گفت: بی‌قراری برای دفاع از انقلاب اسلامی در بین همه دوستداران و محبین واقعی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) وجود دارد.

 

وی بی قراری برای دفاع از نظام و پایداری مقاومت و رسیدن به مقام شهادت را از ویژگی های بارز سردار دلها دانست و گفت: شهید سلیمانی به عنوان مرد میدان همواره سختی کار را به جان خرید تا بیشتر به مردم خدمت کند.

 

حجت الاسلام احمدی، با بیان اینکه ولایت مداری از خصیصه های بارز مومنین از صدر اسلام تا به امروز برشمرد و اظهار کرد: ابوذر قیمت واقعی و جایگاه امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) را به خوبی می‌شناخت و سختی‌ها را در این راه تحمل می‌کرد.

 

وی عنوان کرد: هرجا نام امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) باشد عزت، شرف، آبرو، وجدان است و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها چون جایگاه واقعی امام زمان خود را می‌شناخت به دفاع از ولایت پرداخت و جان خود را فدا کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی مادران ایرانی است، ابراز کرد: مادران شهدا در میدان عمل به خوبی درخشیدند و مانند الگوی واقعی خود یعنی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در راه دفاع از ولایت به خوبی ایستادگی کردند و فرزندان خود را فدای امام نمودند.

 

در این مراسم از مادران معظم شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت با اهداء هدایایی نفیس تجلیل شد.

 

مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، شعرخوانی شاعران آیینی استان، اجرای گروه سرود دختران کانون های مساجد به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تکریم از پدر و مادر خادم الرضا مداح فقید اهل بیت مرحوم دکتر محمدمسلم مقدسی(گردآوردنده اشعار شاعران کردزبان با محوریت جبهه مقاومت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) که با نام «هلیسان» در این آیین رونمایی شد؛ از بخش های مختلف آیین تکریم از مادران فاطمی در کرمانشاه بود.