کنگره ملی شعر عاشورایی «قلم‌های تشنه» برگزیدگان خود را شناخت
کنگره ملي شعر عاشورايي «قلم‌هاي تشنه» برگزيدگان خود را شناخت

کنگره ملی شعر عاشورایی «قلم‌های تشنه» برگزیدگان خود را شناخت

کنگره ملي شعر عاشورايي «قلم هاي تشنه»، با اعلام نفرات اول تا سوم، آثار شايسته تقدير و برترين هاي بخش ويژه شعر کوردي به کار خود پايان داد.
شناسه خبر : 42502 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۲

«اصغر عظیمی مهر» دبیر علمی کنگره ملی شعر عاشورایی «قلم های تشنه»  در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمانشاه، اظهار داشت: فراخوان کنگره در تابستان سال جاری منتشر شد و طی مدت زمان اعلام شده بیش از ۱۴۰۰ اثر در دو بخش زبان کردی و زبان فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال گردید.


وی با اشاره به داوری کنگره شعر عاشورایی «قلم های تشنه» در چندین مرحله، اعلام کرد: داوری این کنگره ملی با استفاده از تجارب داوران ادبیات عاشورایی از نقاط مختلف کشور؛ از جمله «حامد حسین‌خانی» از کرمان، «سیدمحمد امین جعفری» از فارس، «مرتضی حیدری آل‌کثیر» از خوزستان و «بهمن میرزایی» از کرمانشاه صورت پذیرفت.

 

عظیمی مهر، با اشاره به ارسال آثار از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره، ابراز کرد: طی چندین مرحله داوری 1452 اثر ارسالی بررسی و در نهایت ۱۰ شاعر در بخش زبان فارسی و ۴ شاعر در بخش زبان کوردی موفق به کسب عناوین برتر و شایسته تقدیر شدند.

 

وی اعلام کرد: هیئت داوران ضمن ادای احترام به یکایک شاعران شرکت کننده و تقدیر از اهتمام برگزار کنندگان، ضمن پذیرش تمام و کمال انتخاب های خود، برگزیدگان را به شرح ذیل معرفی کرد:

 

نفر اول کنگره شعر عاشورایی قلم های تشنه:  حسن خسروی وقار از استان قم

مقام دوم به صورت مشترک:  مجتبی خرسندی از قم و علیرضا رجبعلی زاده از اصفهان

مقام سوم به صورت مشترک: علیرضا اطلاقی از ساوه و علی سلیمیان از اصفهان

 

بخش شایستگان تقدیر:

حسن زرنقی از تبریز

ابراهیم قبلارباتان از آذربایجان شرقی

محمد خادم از اصفهان

محسن کاویانی از قم

 

بخش ویژه(شعر آیینی با گویش کوردی):

رتبه اول: رسول عظیمی مهر

رتبه دوم به صورت مشترک: فرشید شهبازی و میلاد خانی

رتبه سوم: شهریار اکرادی

 

«میثم مقدسی» دبیر اجرایی این کنگره شعر عاشورایی «قلم های تشنه»، نیز در خصوص برگزاری این  رویداد ارزشمند گفت: کنگره با مشارکت نهاد ها و مراکز فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان، صدا و سیما، ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه و کانون فرهنگی هیئت محبان شاهزاده علی اکبر(ع) برگزار گردید که در سال های آینده با عنوان «کنگره شعر عاشورایی کرمانشاه» به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

گفتنی است، از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره که با مشارکت کانون فرهنگی هنری  محبان حضرت علی اکبر(ع) کرمانشاه برگزار شد؛  در مرحله اول داوری 401  اثر برگزیده شده و پس از داوری تخصصی، 60 اثر در مرحله نهایی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت 5 اثر موفق به کسب رتبه های اول تا سوم، 4 اثر شایسته تقدیر و 3 اثر در بخش ویژه(شعر با گویش کوردی) حائز رتبه شدند.