مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد کرمانشاه به مناسبت هفته کتاب
مروري بر فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد کرمانشاه به مناسبت هفته کتاب

مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد کرمانشاه به مناسبت هفته کتاب

همزمان با هفته کتاب و کتابخواني، برنامه هاي متنوعي با محوريت يار مهربان در کتابخانه هاي کانون هاي فرهنگي هنري واقع در مساجد شهري و روستايي استان کرمانشاه به اجرا در آمد.
شناسه خبر : 42474 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) کرمانشاه، هفته کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه با  اجرای برنامه های ارزشمندی از سوی اعضای کانون های فهما در کتابخانه های مساجد همراه بود که از جمله آن می توان به تهیه و توزیع بیش از 2 هزار و 500 جلد کتاب  در 203 عنوان به ارزش ریالی 83 میلیون و 945 هزار تومان اشاره کرد.

 

بازدید حجت الاسلام و المسلمین «افشین کلات پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه،  از کتابخانه کانون مصباح الهدی مسجد نجفی واقع در شهرک متخصصین یکی از برنامه های آغازین این هفته بود.

 

این کتابخانه با دارا بودن بیش از 500 عضو فعال که اکثر آن ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، نزدیک به 2 هزار و 700 جلد کتاب در عناوین مختلف قرآنی، دینی، فرهنگی، ادبی، علمی، اجتماعی، سیاسی و... در اختیار دارد.

 

فراهم ساختن فضایی دلپذیر، با اختصاص بخشی از شبستان مسجد به گلدان های رنگ به رنگ و انواع گل و گیاه، نصب آکواریوم و اختصاص فضایی از کتابخانه به سرگرمی های فکری و فوتبال دستی برای نوجوانان و جوانان، این کتابخانه باز را که در شبستان مسجد دایر شده است، از دیگر کتابخانه های مساجد متمایز ساخته و موجبات رونق کتاب و کتاب خوانی را فراهم آورده است.

 

حضور در مجموعه فرهنگی، قرآنی و ورزشی نورالحسین(ع) و بازدید از کتابخانه و هیئت نوجوانان این کانون که محوریت فعالیتا های مختلف آموزشی، مباحث دینی، فرهنگی، هنری و ورزشی در منطقه محروم شاطرآباد است، یکی دیگر از برنامه های شاخص هفته کتاب و کتابخوانی بود.

 

کانون فرهنگی هنری نور مسجد نورالحسین(ع) با برخورداری از دو ساختمان مجزا که هر کدام در دو طبقه احداث شده، دارای دو سالن ورزشی، یک کتابخانه و 10 کلاس با قابلیت های آموزشی و فرهنگی در مجموعه اول، و همچنین ساختمان آموزش، مهدکودک، کلاس های هنری و 9باب کلاس آموزشی در مجموعه دوم است.

حجت الاسلام کلات پور، در این بازید ضمن تأکید بر لزوم جایگزین کردن کتاب های نو با کتاب های فرسوده، عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب گسترش دانایی در جامعه و به دنبال آن پیشرفت و توسعه کشور می شود.

تجلیل از کتابدار این مجموعه، بازدید از دفتر هیئت نوجوانان کانون نورالحسین(ع)، ارائه گزارش مدیر کانون و مسئول کتابخانه نور از 6 هزار و 240 جلد کتاب با بیش از 750 عضو فعال و 380 عضو پشت کنکوری، همراه با درخواست تجهیز کتابخانه و تقویت منابع کتاب این مجموعه از موارد مطرح شده در این دیدار بود.

 

آیین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و مروجان کتاب در شهرستان سرپل ذهاب با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی این شهرستان یکی از رخدادهای ارزشمند هفته کتاب و کتابخوانی بود که با معرفی کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا و تجلیل از شکوفه امیریان مدیر این کانون به عنوان برترین مروج کتاب و کتابخوانی در این شهرستان یکی دیگر از برگ های زرین افتخارات بچه های مسجد محسوب می شود.

 

گفتنی است، برگزاری مسابقات کتابخوانی در رده های سنی کودک و نوجوان و جوانان و بزرگسالان در کانون های فهما، اجرای طرح شنبه های کتاب و اهداء کتاب به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در آیین جشن تکلیف با موضوع خدا شناسی و نماز، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع یار مهربان و اجرای طرح جمع آوری کتاب های فرسوده از دیگر برنامه های این هفته در کتابخانه های مساجد استان کرمانشاه بود.