بیش از 1400 اثر به دبیرخانه کنگره ملی « قلم های تشنه» ارسال شد
بيش از 1400 اثر به دبيرخانه کنگره ملي « قلم هاي تشنه» ارسال شد

بیش از 1400 اثر به دبیرخانه کنگره ملی « قلم های تشنه» ارسال شد

دبير اجرايي کنگره ملي شعر عاشورايي قلم هاي تشنه، گفت: بيش از 1400 اثر از 29 استان به دبيرخانه کنگره ارسال و پس از چند مرحله داوري، چهار اثر برگزيده، چهار اثر شايسته تقدير و سه اثر در بخش ويژه« شعر باگويش کردي» انتخاب شدند.
شناسه خبر : 42349 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) کرمانشاه، میثم مقدسی مدیر کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع) کرمانشاه و دبیر اجرایی کنگره ملی شعر عاشورایی قلم های تشنه، شامگاه(جمعه، 27 آبان) در آیین اختتامیه این کنگره که با حضور مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر، و شاعران برجسته آیینی از نقاط مختلف کشور در تالار وحدت برگزار شد، گفت: کنگره های شعر آیینی از سال 1390 با محوریت کانون و مدیریت برادر مرحومم حاج محمد مسلم مقدسی مداح و شاعر برجسته اهل بیت(ع) برگزار می شد.

 

مقدسی، با اشاره به اهتمام ویژه این شاعر فقید و توانمند کرمانشاهی در اشاعه فرهنگ غنی اسلامی و ولایی، اعلام کرد: برگزاری کنگره شعر رندان تشنه لب، کنگره ملی شعر حضرت زینب(س) و کنگره شعری به نام حضرت عباس(ع) و مادر گرانقدرشان حضرت ام البنین(س) در کارنامه درخشان این کانون وجود دارد.

 

وی با اشاره به وقفه دو ساله ای که به واسطه شیوع کرونا در برگزاری کنگره های شعر آیینی و عاشورایی کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع) ایجاد شد، اظهار کرد: فراخوان کنگره ملی فراخوان کنگره ملی شعر عاشورایی «قلم های تشنه» پیش از فرارسیدن ماه محرم، در قالب اشعار کلاسیک و آزاد و بخش ویژه «شعر با گویش کردی» اعلام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع) کرمانشاه، ابراز کرد:  این کنگره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه،  سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان، محفل ادبی بیستون، کانون فرهنگی هنری و هیئت محبان شاهزاده حضرت علی‌اکبر (ع) حسینیه مقدسی و برخی دیگر از نهادها برگزار شد.


وی با اشاره به ارسال بیش از 1400 اثر از 29 استان به دبیرخانه  این کنگره، اعلام کرد: داوری آثار بدون اطلاع هیئت داوران از اسم صاحب آثار؛ در قالب اشعار کد گذاری شده و در چند مرحله با بهره گیری از اساتید برجسته شعر و ادبیات، در حوزه هنری استان کرمانشاه به انجام رسید.


مقدسی، خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسالی 300 شاعر به دبیرخانه این کنگره، چهار اثر برگزیده و چهار اثر شایسته تقدیر شناخته شدند و در بخش ویژه نیز سه اثر برتر با گویش کردی انتخاب شدند.


گفتنی است، کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع)، با هدایت و مدیریت شاعر و مداح فقید «محمد مسلم مقدسی» در طی یک دهه در برگزاری محافل و رویدادهای شعر آیینی پیشگام بوده است.