ارتقای فرهنگ و هنر رسالت و محور اصلی فعالیت‌ کانون‌های مساجد است
ارتقاي فرهنگ و هنر رسالت و محور اصلي فعاليت‌ کانون‌هاي مساجد است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‎های مساجد کشور در سفر به استان کرمانشاه؛

ارتقای فرهنگ و هنر رسالت و محور اصلی فعالیت‌ کانون‌های مساجد است

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، در جريان سفر به کرمانشاه و ديدار با مدير و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون‌هاي اين استان گفت: ارتقاي عرصه فرهنگ و هنر رسالت و محور اصلي فعاليت کانون‌هاي مساجد است.
شناسه خبر : 41997 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما) از استان کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌‌الدین خداداده» رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، شامگاه(شنبه، ۱۴ آبان) در جمع کارکنان ستاد استاني کرمانشاه با اشاره به اهميت و تأثيرگذاري نقش کانون ها در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، گفت: مسجدي، پويا و اثربخش است که از اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان میزبانی کند.

وي ادامه داد: مشارکت جدي جوانان براي مديريت و برنامه‌ريزي‌ کانون‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و اساسا فلسفه تشکيل کانون های در جوار مساجد نیز ناظر بر همین مولفه است.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده، فعاليت هاي کتابخانه هاي مساجد در راستاي ترويج کتاب و کتابخواني را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت تهيه و تأمين کتب مورد نياز نسل جوان تاکید کرد و گفت: معرفی آثار و کتاب های جدید متناسب با نیاز جامعه امروز مساله ای از مهمترين اولويت‌های کتابخانه های مساجد است.

رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، با بيان اينکه نيروي انساني نقشي تعيين‌کننده و کليدي در پيشرفت و بالندگي مجموعه ستادي کانون هاي مساجد دارد، اظهار کرد: نيروهاي ستادي و استاني ما در کنار یکدیگر باید با برنامه ریزی جدی در راستای نیل به رسالت اصلی تشکیل کانون های مساجد گام بردارند و خوشبختانه امروز نیز همکاران این مجموعه در این سنگر مقدس با اقتدار و تکيه بر توانمندي هاي خود  ايستاده و خدمت مي کنند.

وي گفت: دغدغه اصلي براي تأسيس کانون هاي مساجد، تربيت نيروي متعهد در عرصه فرهنگ و هنر و کادرسازي براي انقلاب است و نباید از این رسالت دور شویم.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده، اظهار کرد: جذابيت هاي هنر به قدري زياد است که مي توان جوانان را به واسطه آن جذب مسجد کرد و در مسیر تربیت هنرمند مسجدی حرکت کنیم.

وي تصريح کرد: بديهي است که مسجد بايد با محوريت امام جماعت در تمامي حوزه ها از قبيل مباحث معرفتي و بصيرتي، آشنايي با عرفان هاي نوظهور، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و امثال آن ورود کنند اما رسالت اصلي و وظيفه کانون هاي مساجد؛ کادرسازي و تربيت نيروي متعهد فرهنگي و هنري است.

رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، عرصه فعاليت کانون ها را سرود، تئاتر، نقاشي، کارگرداني، فيلمسازي و تربيت افراد نخبه، انقلابي و هنرمند برشمرد و گفت: ما بايد به حوضچه اي براي تربيت نيروي انقلابي در حوزه فرهنگ و هنر تبديل شويم.

وی در ادامه خواستار اهتمام ويژه کارکنان ستادي و استاني در راستاي تحقق اين مهم شد و خاطرنشان کرد: بايد اصل و اولويت کار خود را بدانيم و بر مبناي آن برنامه هاي خود را سامان دهيم.