مساجد باید با حضور موثر کانون ها، جوانان را جذب کنند
مساجد بايد با حضور موثر کانون ها، جوانان را جذب کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

مساجد باید با حضور موثر کانون ها، جوانان را جذب کنند

صفدري در نشست هماهنگي آيين بزرگداشت 19 مهر در کرمانشاه، با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر توجه و حمايت از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: مساجد بايد با حضور موثر کانون ها، جوانان را جذب کنند.
شناسه خبر : 41356 تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) کرمانشاه، «علی صفدری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، پیش از ظهر امروز(18 مهر) در نشستی صمیمی با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: ما نسبت به مساجد وظیفه داریم اما هنوز ورود جدی نکرده ایم.

 

وی با اشاره به متولیان متعدد در حوزه مساجد، گفت: جنس کار در مساجد باید اثرگذار، جذاب و منطبق بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشد به گونه ای که جوانان و نوجوانان را جذب کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، به تجربیات کاری خود در حوزه های تربیتی اشاره و اظهار کرد: ما از فعالیت ها و برنامه هایی که در مساجد با محوریت کانون ها و به صورت هدفمند و جذاب اجرا شود حمایت می کنیم.

 

وی خواستار معرفی کانون های شاخص و منتخب در شهر کرمانشاه و شهرستان های تابعه برای حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جمع جوانان و اعضای کانون ها و همچنین برقراری جلسات صمیمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه حضرت آیت الله علما و بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه به منظور بازدید میدانی از فعالیت ها و برنامه های کانون ها و جلب حمایت و همراهی مسئولان ارشد استان از این مجموعه شد.

 

صفدری، از برگزاری جلسات هفتگی همراه با اقامه نماز در جمع اعضای کانون های مساجد سطح شهر کرمانشاه به صورت دوره ای در مناطق مختلف به عنوان یکی از برنامه های کاری خود خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ما در سفرهای شهرستانی که به صورت هفتگی در یکی از شهرستان ها رقم می خورد، از این پس با بازدید از کانون های منتخب در آن شهرستان همراه خواهد بود.

 

وی همچنین نسبت به تخصیص یک دستگاه کانکس مجهز به تجهیزات رایانه ای برای راه اندازی مرکز دیجیتال کانون های مساجد قول مساعد داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در ادامه بر ارائه طرح های پیشنهادی ستاد فهما و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان جهت تخصیص در جدول 17 جهت بررسی و تخصیص اعتبار تأکید کرد و گفت: عضویت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در شورای برنامه ریزی و حضور مدیر ستاد در نشست شورای اداری که با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، نیز بسیار مهم است که به تصویب شورای معاونین رسیده است.

 

«حجت الاسلام افشین کلات پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 19 مهر :«من سفارش می کنم کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید»، گفت:  حضرت آقا اهتمام ویژه ای نسبت به کانون های فرهنگی هنری مساجد دارند مسئولان باید فرمایشات ایشان را نصب العین قرار دهند.

 

وی با اشاره به جایگاه استان در رتبه چهارم کشوری، اظهار کرد: ما 36 هزار نفر را جذب کانون های فرهنگی هنری مساجد کرده ایم تداوم این روند و حفظ آن در مساجد همت و همراهی مسئولان را می طلبد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در ادامه با اشاره به فعالیت 580 کانون در مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه، گفت: نمونه ای از کار درخشان بچه های مساجد را می توان در برپایی موکب های اربعین و پذیرایی از زائران اربعین حسینی دید.

 

وی در ادامه از برگزاری آیین گرامیداشت 19 همراه با تجلیل از خادمان موکب های اربعین، کانون های منتخب فهما، برترین های طرح های اشتغال زایی، جهادی و عفاف و حجاب در روز پنج شنبه 21 مهر در تالار فرهنگی هنری بعثت خبر داد.

 

گفتنی است، در این نشست مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پیرامون وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و تصمیم گیری در خصوص نشست گرامیداشت 19 مهر و سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه پرداختند.