فرآیندهای تربیتی باید به مسجد ختم شود
فرآيندهاي تربيتي بايد به مسجد ختم شود
سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه:

فرآیندهای تربیتی باید به مسجد ختم شود

خياط زنجاني، با اشاره به رويکرد مسجد محور کانون پرورشي فکري کودکان و نوجوانان، گفت: فرآيند تربيتي با هر تفکر و جريان فرهنگي، بايد به پيوند کودکان و نوجوانان با مسجد ختم شود.
شناسه خبر : 40758 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان کرمانشاه: محمد خیاط زنجانی سرپرست کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه، (سه شنبه، ۲۱ شهریور) در دیدار با حجت الاسلام کلات پور مدیر استاد فهما استان کرمانشاه، گفت: یکی از جاهایی که علاقه داشتم کار کنم کانون مساجد و دیگری در تولیت امامزاده ها بود.

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه، که خود از چهره های شاخص کانون های مساجد است، افزود: جامعه ایمانی ما در این دو مکان جمع می شوند. اگر بتوانیم این جامعه ایمانی را تقویت کرده و به کمال برسانیم، باقی جامعه را هم با خود همراه می‌کنند.

 

وی با اشاره به رویکرد مسجد محور کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه با پیش بینی برنامه هایی با ماهیت انس دادن کودکان و نوجوانان با مساجد در مراکز کانون، گفت: یکی از نقطه های هدف ما کانونهای فهما هستند. اجرای طرح «باران برکت» با رویکرد نهضت بازگشت به مسجد نیز قدمی در این مسیر و ساختار است که می تواند اثرگذار باشد.

 

خیاط زنجانی، با تاکید بر اینکه فرهنگسراها باید در کنار مساجد قرار گرفته و تحت تولیت مسجد باشد تا تاثیر گذاری داشته باشند، ابراز کرد: اگر مسجد را که پایگاه فرهنگ و هویت ما است؛ رها کرده و به سمت فرهنگسراها برویم نتیجه آن می‌شود که مساجد، خالی از جمعیت می شود.

 

 وی با بیان اینکه کار در حوزه مساجد بسیار گسترده است، تأکید کرد: نباید به این اکتفا کنیم که خودمان چه کار کرده ایم بلکه باید ببینیم چه روش، اصول یا کاری را می شود انجام داد تا منجر به رونق بخشی به مساجد و انس و الفت قشر نوجوان و کودک با مسجد شود.

 

 سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان استان کرمانشاه ابراز تأسف کرد: یک نکته مهم و کلیدی این است که در فضای جامعه ما دیدگاه ها به سمت مساجد درست و صحیح نیست.

 

 

 وی تصریح کرد: در فرآیند تربیتی باید انتهای این پروسه به مسجد ختم شود. با هر تفکر و جریان فرهنگی، در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم باید این نکته را مورد توجه داشت زمانی می توانیم در امر تربیت موفق شویم که شریان های ما به دریا و اقیانوس مسجد شود.

 

 خیاط زنجانی، تاکید کرد: رویکرد فعالیت ها و برنامه های مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، ایجاد انس و الفت مخاطبین  کودک و نوجوان با مسجد است به گونه‌ای که منجر به حضور و ارتباط موثر آنان با مساجد شود.

 

 وی با تاکید بر تجمیع توان و ظرفیت ها و پرهیز از نگاه جزیره‌ای، ابراز کرد: تاکید ما بر آن است که قشر خاکستری و غیر مرتبط با مسجد به این سمت سوق بدهیم  که لازمه آن  بهره گیری از شیوه های جذاب و  غیر مستقیم در بیان مباحث دینی شده و در نهایت جذب آنان به مساجد است.

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۰ مرکز کانون پرورش فکری از نقطه صفر مرزی تا مرکز استان، اعلام کرد: ۳۶ مرکز ثابت در کرمانشاه و شهرستان های تابعه و ۴ مرکز سیار و پستی به ارائه خدمت می پردازند.

 

وی با اشاره به چاپ بیش از ۴ هزار عنوان کتاب در حوزه انتشارات کانون پرورشی فکری، از راهیابی ۶ نفر از اعضای کانون در فستیوال ها و جشنواره های بین المللی خبرداد و گفت:  آموزش هنر و هنر خلاق، صرفاً خلق اثر نیست بلکه رشد خلاقیت و تفکر هنری دغدغه اصلی ما در برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.