خدمت‌رسانی کانون‌های مساجد کرمانشاه به زائران از ورودی شهر کنگاور تا مرز خسروی
خدمت‌رساني کانون‌هاي مساجد کرمانشاه به زائران از ورودي شهر کنگاور تا مرز خسروي

خدمت‌رسانی کانون‌های مساجد کرمانشاه به زائران از ورودی شهر کنگاور تا مرز خسروی

حجت الاسلام کلات‌پور، از استقرار بيش از 12 موکب از ورودي استان کرمانشاه در شهر کنگاور تا مرز بين‌المللي خسروي در قصرشيرين خبر داد.
شناسه خبر : 40756 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

حجت الاسلام «افشین کلات پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان کرمانشاه، با اشاره به حضور خودجوش و معنوی بچه های مسجد در عرصه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: کرمانشاه از دیرباز دروازه کربلا بوده و بیش از 1400 سال است که این افتخار میزبانی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، اظهار کرد: موکب شهدای مساجد کرمانشاه با رویکرد فرهنگی و ارائه خدمات متنوع به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ارائه خدمت می پردازد.

وی با اشاره به استقرار این موکب در بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، روبروی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه،  راهنمایی زائران، اسکان و تغذیه، همراه با اجرای مسابقات نقاشی، مسابقه پیامکی اربعین و نامه ای به امام حسین(ع) همراه با تهیه و توزیع شیرینی سنتی شهر کرمانشاه را از  برنامه های شاخص این موکب عنوان کرد.

حجت الاسلام کلات پور، از اهدای بیش از دو هزار جلد کتاب با موضوعات دینی، قرآنی، فرهنگی و معرفتی  به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: برنامه های عقیدتی، تربیتی و معرفتی نیز با حضور ائمه محترم جماعات و طلاب فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب پاسخگویی به سئوالات شرعی و سخنرانی های کوتاه و هدفمند با محوریت کسب معرفت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در این موکب اجرا می شود.

وی از تنظیف، آماده سازی و تجهیز تمامی مساجد دارای کانون فرهنگی هنری جهت پذیرایی از زائران در طول مسیر از ورودی استان تا مرز خسروی، تصریح کرد: حضور گروه های هنری با اجرای نمایش های خیابانی با مضامین مرتبط با عاشورا و پیاده روی اربعین حسینی، استقرار سینما سیار در مرز خسروی و اجرای سرودهای ارزشی با حضور گروه های برتر کشوری ستاد فهما در طول این ایام پیش بینی شده است.

حجت الاسلام کلات پور، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال استان کرمانشاه از ورودی شهرکنگاور تا شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی بیش از 12 موکب را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر کرده اند.

وی همچنین از برپایی موکب های مشترک جوانان کانون های مساجد استان کرمانشاه و جوانان عراقی در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی در نجف اشرف و کربلای معلی، این حضور و همراهی را نماد وحدت و برادری دو ملت خواند و گفت: اعزام زائر اولی ها و اجرای برنامه های نوحه خوانی و سینه زنی در حرمین شریف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) نیز در این ایام پیش بینی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با تأکید بر اینکه شور و شعور حسینی در این سفر معنوی باید توأم باشد تا منجر به کسب معرفت و شناخت نسبت به اهداف و آرمان های والای این اجتماع عظیم گردد، بیان کرد: تلاش ما و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) در موکب های بچه های مسجد این است که با ارائه خدمات موثر فرهنگی در معرفت افزایی این سفر روحانی سهیم باشیم.