نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری در تراز انقلاب اسلامی برسد
نظام فرهنگي کشور بايد به ريل سياستگذاري در تراز انقلاب اسلامي برسد

نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری در تراز انقلاب اسلامی برسد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با تأکيد بر بازسازي انقلابي ساختارهاي فرهنگي از راه اندازي قرارگاه محروميت زدايي فرهنگي خبر داد و گفت: نظام فرهنگي کشور بايد به ريل سياستگذاري در تراز انقلاب اسلامي برسد.
شناسه خبر : 40369 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) کرمانشاه، دکتر مهدي اسماعيلي امروز(جمعه، ۴ شهريور) در سخنراني بين الصلاتين نماز جمعه کرمانشاه، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا از کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا ياد کرد و گفت: هفته دولت به نام شهداي عالي مقام دولت، شهيدان رجايي و باهنر نامگذاري شده که سال ها در نهضت امام راحل حضور داشتند و سختي هاي جهاد را در راه خدا متحمل شده و خدمات زيادي به جامعه نوپاي انقلاب داشتند.

وي با بيان اينکه يکسال از عمر دولت مردمي مي گذرد، ابراز کرد: زماني که دولت سيزدهم، مديريت اجرايي را در اختيار گرفت وضع عمومي کشور در شاخص هاي مختلف، در وضعيت مطلوبي قرار نداشت.

وي به مرگ روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان به دليل ابتلا کرونا در آغاز به کار دولت اشاره و عنوان کرد: امروز با همت دولت و کادر پزشکي، بيش از ۱۵۰ ميليون نوبت واکسن تزريق شده است و آمار کشته ها در برخي از روزها به صفر رسيد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اينکه پيش از قبول مسئوليت دولت سيزدهم، وضعيت صادرات نفت در شرايط مخاطره آميزي قرار داشت، عنوان کرد: امروز به ياري خداوند و تلاش هاي جهادي دولت، علي رغم تحريم هاي دشمن، صادرات نفت در وضعيت بسيار مطلوبي قرار گرفته است.

وي با بيان اينکه انقلاب مهمي در ساختارهاي فرهنگي کشور در حال وقوع است، اذعان کرد: انبوهي از پروژه هاي عمراني حوزه فرهنگ در سفرهاي رييس جمهور به استان ها اختصاص اعتبار گرفته اند.

اسماعيلي، در ادامه راه اندازي قرارگاه محروميت زدايي از حوزه فرهنگ و هنر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: نظام فرهنگي کشور بايد به ريل سياستگذاري در تراز انقلاب اسلامي برسد.

وي با بيان اينکه وضعيت کشور مشکلاتي که پيش آمده بود، وضعيت نگران کننده اي در حوزه خاي اقتصادي، فرهنگي و سياست خارجي بود، گفت: امروز بعد از يک سال به جاي شعار، مي توانيم کارنامه عملياتي خود را ارائه دهيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سياست خارجي در ابتداي کار دولت سيزدهم را ضعيف ارزيابي کرد و گفت: نگاه دولت قبل به غرب بود اما دولت سيزدهم باوجود همه تحريم ها و مشکلات ديپلماسي منطقه اي را در دستور کار قرار داد.

وي با اشاره اينکه ايران پس از سه دهه تلاش در طول يکسال توانست به پيمان شانگهاي بپيوندد، اذعان کرد: همه روساي جمهور کشورهاي همسايه وارد ايران شدند و امروز شاهد بهبود روابط تجاري و افزايش فروش نفت هستيم.

اسماعيلي با تصريح کرد: امروز جمهوري اسلامي ايران توانسته به عنوان يک قدرت منطقه اي در حل منازعات بين المللي و منطقه اي نقش کليدي را ايفا کند.

وي افزود: دولت علاوه بر مسايل بين المللي توانست با شجاعت طرح مردمي کردن يارانه ها را اجرا کند؛ طرحي تبعيض زا که منجر به افزايش قاچاق در کشور شده بود و اميدواريم با اقدامات آتي در ماه هاي آينده وضعيت عمومي کشور به ثبات برسد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين استان کرمانشاه را جزو کليدي ترين مناطق در جغرافياي سياسي ايران خواند و گفت: مصوبات رييس جمهور در استان کرمانشاه گام هاي بلندي را براي حل مشکلات استان برمي دارد و اميدواريم مشکلات اقتصادي، معيشتي، تورم و مسکن جوانان اين استان برطرف شود.