تمام شئونات زندگی مردم باید با محوریت مسجد باشد
تمام شئونات زندگي مردم بايد با محوريت مسجد باشد

تمام شئونات زندگی مردم باید با محوریت مسجد باشد

حجت الاسلام يعقوب زاده، با تأکيد بر محور بودن مسجد در جامعه اسلامي، گفت: جايگاه مسجد بايد احياء شده و به گونه اي باشد که تمام شئونات زندگي مردم با محوريت خانه خدا باشد.
شناسه خبر : 40250 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) کرمانشاه، حجت الاسلام عین اله یعقوب زاده امام جماعت مسجد و کانون فرهنگی هنری سردار شهید مجید زارعی، شب گذشته(دوشنبه، 31 مرداد) در آئین بزرگداشت روز جهانی مسجد، با تأکید بر لزوم نوسازی بنای مسجد، گفت: این مسجد علی رغم اینکه مساحت کوچکی دارد، به واسطه نیروی جوان، فعال، انقلابی و پای کار خود؛ مسجدی اثرگذار و محوری است.

 

وی با اشاره به موکب اربعین حسینی این کانون که در دو بخش اسکان و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) به ارائه خدمت می پردازد، اظهار کرد: اعضای فعال کانون و مسجد در حال آماده سازی و بسیج امکانات موجود برای پذیرایی از زوار هستند اما تحقق این مهم، همکاری و حمایت ستاد فهما و دستگاه های متولی استان را می طلبد.

 

حجت الاسلام یعقوب زاده، از سیاست گذاری دستگاه ها در صرف اعتبارات فرهنگی انتقاد کرد و گفت: اعتباراتی که برای مساجد صرف می شود، بسیار کم است. مسئولین می گویند مساجد براساس قانون باید مردمی باشد. این حرف درست است اما کامل نیست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه از استان هایی است که مساجد کمی دارد، عنوان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که این مشکل حل شده و تعداد مساجد متناسب با جمعیت استان و وسعت شهرک های مسکونی باشد.

 

امام جماعت مسجد سردار شهید مجید زارعی، با اشاره به آیات متعددی در خصوص اهمیت و جایگاه مسجد، ابراز تأسف کرد: توجهی که شایسته و بایسته است از طرف مسئولین به مساجد نمی شود.

 

وی به جایگاه مساجد در صدر اسلام و شکل گیری و هدایت تمامی مباحث فرهنگی، دینی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی در مسجد اشاره و تأکید کرد: تمام شئونات زندگی ما در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و.... باید در مساجد باشد ما تجربه موفق این الگو را در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشته ایم حتی ازدواج جوانان نیز در مساجد اتفاق می افتاد.

 

حجت الاسلام یعقوب زاده، ادامه داد: امروز مساجد؛ به دلایل مختلف و کم کاری هایی که صورت گرفته است؛ کم رونق شده اند و وظایف خود را مانند گذشته انجام نمی دهند. باید سعی کنیم این سنگرها خالی نماند و حضوری فعال در مساجد داشته باشیم اما این حضور را منحصر به محرم و شعبان و رمضان نکنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه مومن با مسجد عجین است، تصریح کرد: سه چیز در روز قیامت از انسان شکایت می کنند که اهل بیت(علیهم السلام)، قرآن کریم و مسجد هستند این نشان از جایگاه و اهمیت مسجد دارد که اهمیت آن هم سنگ و هم شان قرآن و‌عترت است.

 

امام جماعت این مسجد، بیان کرد:  محصول مسجد شهید حججی ها، سلیمانی ها و امثال شهید مجید زارعی است. همه شهدا دست پرورده مساجد هستند.

 

وی در پایان تصریح کرد: اگر خانواده ها می خواهند از آسیب های فراوانی که امروز فرزندان و کانون خانواده را تهدید می کند، مصون بمانند باید ارتباط خود را با مسجد تقویت کنند.