اجتماع یک هزار نفری از عزاداران حسینی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه
اجتماع يک هزار نفري از عزاداران حسيني کانون‌هاي مساجد استان کرمانشاه
در آستانه تاسوعا و عاشورا برپا می‌شود؛

اجتماع یک هزار نفری از عزاداران حسینی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه

در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني، جوانان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کرمانشاه در اجتماعي يک هزار نفري به عزاداري و سوگواري سرور و سالار شهيدان مي‌پردازند.
شناسه خبر : 39839 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان کرمانشاه، جوانان ولايي و انقلابي کانون هاي فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، به رسم هرساله به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری برای سید و سالار شهیدان، با برپايي خيمه عزاي حسيني، ارادت خود را به پيشگاه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) به نمایش می گذارند.

بر پایه این گزارش: حضور پرشور و گسترده جوانان مسجدي در اين روزها در قالب دسته هاي سينه‌زني و زنجير زني با قلب هایی مالامال از عشق به امام حسين(ع)، جلوه هاي بسيار زيبايي از دلدادگي به خاندان عصمت و طهارت را به نمايش گذاشته است و اکنون در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني اجتماع يک هزار نفري عزاداران حسيني متشکل از اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهر کرمانشاه گرد هم مي آيند تا با توسل به نام نامي جوان امام حسين(ع)، حضرت علي اکبر(ع) در سوگ مولاي خود، تجديد بيعتي دوباره با امام زمان(عج) خود داشته باشند.

اين آئين باشکوه، در شامگاه جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با هفتم محرم الحرام از ساعت ۲۱:۳۰، به همت کانون محبان شاهزاده علي اکبر(ع) و ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه و با رعايت پروتکل هاي بهداشتي در حسينيه مقدسي واقع در خيابان برزه دماغ برگزار مي‌شود.

بنابر اعلام ستاد ارتباطات رسانه اي فهما کرمانشاه، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمين «محمدجواد مهري» رئيس شوراي نگهبان استان قم سخنرانی کرده و در ادامه «ميثم مقدسي» به نوحه سرایی می‌پردازد.

گفتني است، تلاوت مجلسي آيات کلام الله مجيد توسط يکي از قاريان مطرح کشوري و قرائت زيارت عاشورا همراه با تکريم شهداي والامقام مدافع حرم و ميهماني از عزاداران بر سر سفره کريمانه امام حسين(ع) از ديگر بخش هاي اين مراسم است.