کانون های فهما، طراوت و نشاط در مساجد را زنده کنند
کانون هاي فهما، طراوت و نشاط در مساجد را زنده کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، عنوان کرد:

کانون های فهما، طراوت و نشاط در مساجد را زنده کنند

صفدري، مسجد را مبدأ، مسير و مقصد رشد و دستيابي به قله هاي رفيع انسانيت دانست و گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با بهره مندي از جوانان فعال و دغدغه مند مي توانند فضاي مساجد را طراوات، نشاط و پويايي ببخشند.
شناسه خبر : 36573 تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «علی صفدری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در دیداری صمیمی با کارکنان ستاد فهما، یکی از افتخارات خود را بزرگ شدن در مسجد و به تعبیری بچه مسجدی بودن دانست و گفت: بنده نسبت به مسجد، کار مسجدی و اثرگذاری آن خیلی اعتقاد دارم.

 

وی اظهار کرد: مسجد مبدأ، مسیر و مقصد رشد انسان ها است و اگر کسی بخواهد به قله های رفیع انسانی و رشد واقعی دست یابد باید مبدأ، مسیر و مقصدش؛ مسجد باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مسجد را پایگاه جدی و کلیدی اتفاقات بزرگ اسلامی و انقلاب دانست و ابراز کرد: ما هیچ نبی و امامی را نداشته ایم که محل حکومت و موعظه آنان در مسجد نباشد چنانچه می دانیم مسجد سهله محل زندگی و مسجد کوفه محل حکومت و خلافت امام زمان(عج) خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه سکوی پرتاب انسان ها به قله های رفیع انسانیت و معنویت مسجد است، عنوان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی هم با حضور مردم و تشکیل گیری هسته های انقلابی از دل مساجد شکل گرفت.

 

صفدری، با اشاره به شرایط ناشی از کرونا در سال های اخیر، ابراز تأسف کرد: شیوع کرونا و به تبع آن اهمیت رعایت دستور العمل های بهداشتی، به آن جوشش و پویایی مساجد لطمه وارد کرد. هیئت امنا و امام جماعت در جای خود اثرگذار هستند اما یکی از ارکانی که می تواند طراوت، سرزندگی و پویایی را به مساجد باز گرداند همین کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

 

وی با تأکید بر اهتمام ویژه کانون ها بر طراوت بخشیدن به فضای مساجد، تصریح کرد: از آن جا که بچه های مسجد، جوان، دغدغه مند و فعال  هستند می توانند اثرگذار باشند و این پویایی و جوشش را در مساجد ایجاد کنند.  

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه این مجموعه از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جدا نیست، اظهار کرد: با کمال افتخار هر کمکی که در راستای حمایت از کانون های فهما لازم باشد به عمل خواهیم آورد.

 

وی ادامه داد: تلاش ما برآن است که آنچه در حوزه کانون های مساجد باید اتفاق بیافتد ان شاء الله قطعا محقق شود و مشکلات را با کمک خود شما مرتفع کنیم .

 

دکتر صفدری، با بیان اینکه موضوعیت مسجد برای ما خیلی جدی است، تصریح کرد: این افتخاری است که بتوانیم مساجد را پویاتر، بانشاط تر و اثرگذارتر از گذشته کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته مسجد محل و پایگاه اصلی تمامی اتفاقات و مشکل گشایی از مشکلات مردم محله و ازدواج جوانان بود، تأکید کرد: این طراوت و محل رجوع بودن مساجد را بایستی با کمک کانون های فرهنگی هنری مساجد زنده کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در پایان از برگزاری نشستی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد همراه با ارائه گزارش کامل از عملکرد سال گذشته و ارائه افق چشم انداز برنامه های سال 1401 متناسب با فضای کانون ها خبر داد.

 

گفتنی است، در این نشست مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز به ارائه گزارشی از عملکرد یکسال گذشته این مجموعه، مشکلات و درخواست های کانون ها فهما پرداخت.