مسئولان از ظرفیت عظیم کانون های مساجد غافل نشوند
مسئولان از ظرفيت عظيم کانون هاي مساجد غافل نشوند

مسئولان از ظرفیت عظیم کانون های مساجد غافل نشوند

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص کانون هاي فهما، خواستار حمايت و همراهي مسئولين استان با کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي بهره‌گيري از اين ظرفيت عظيم مردمي شد.
شناسه خبر : 35851 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان کرمانشاه، حجت الاسلام افشين کلات پور ، روز (يکشنبه ۱۵ اسفند) در ديدار مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه با کارکنان اين نهاد، اظهار کرد: اساسنامه ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور(فهما) در سال ۹۷ به تصويب رسيده و سند چشم انداز فرهنگي ۱۴۱۴ و ۱۴۲۰ کانون هاي فهما با توجه به رويکرد فرهنگي مردمي و مسجد محور تدوين شده است‌.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با مديران ستادي و استاني فهما و تاکيد ايشان بر رويکرد مردمي و مسجد محور برنامه‌هاي حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: کشور و نظام ما مزين به نام جمهوري اسلامي است خيلي‌ها به حضرت امام(ره) فشار آوردند که بگويند: «جمهوري ايران»، اما ايشان فرمودند: «جمهوري اسلامي ايران نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر».

 

وي ابراز کرد: جمهوري اسلامي، يک المان و نشان براي فرهنگ و کاربردهاي فرهنگي کشورمان است به گونه اي که اسلام بايد در تمامي شئونات آن دخيل باشد.

 

حجت الاسلام کلات پور، مسجد را يکي از المان هاي اسلام خواند و گفت: مساجد کارکردهاي متفاوت و متنوعي دارند که از جمله آن مي توان به دکة القضاء بودن در دوران امامت حضرت علي(ع) تا ازدواج جوانان، حل و فصل مشکلات مردم، شکل گيري و هدايت نيروهاي انقلاب، پشتيباني و اعزام نيرو و رقم زدن سرنوشت جنگ و در عصر حاضر مواسات و همدلي و ياري رساندن به کادر بهداشت و درمان با محوريت مساجد اشاره کرد.

 

وي در ادامه به بيان گزارشي از عملکرد يکساله ستاد فهما استان کرمانشاه پرداخت و عنوان کرد: ۵۷۵ کانون فرهنگي هنري با جمعيتي بالغ بر ۳۱ هزار نفر در مناطق شهري و روستايي استان کرمانشاه مشغول به فعاليت هستند.

 

مدير ستاد فهما استان کرمانشاه، با اشاره به آسيب وارد شده به زيرساخت‌هاي کانون هاي مساجد در پي زلزله و سيل، بيان کرد: زيست بوم بچه هاي مسجد از سال ۱۳۹۷ و همزمان با شيوع ويروس کرونا آغاز به کار کرد و با ظرفيتي که در فضاي مجازي داشت عمل کرد بسيار خوبي را از بچه‌هاي مسجد را در اين عرصه به نمايش گذاشت.

 

وي با اشاره به اجراي رويداد ملي فهما طي سه سال گذشته، ابراز کرد: در قالب اين رويداد فاخر، هر سال ۴۰ برنامه محوري در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق، توسط بچه هاي مسجد به اجرا رسيده است.

 

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به زحمات شبانه روزي کارکنان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سومين رويداد ملي فهما از درخشش شهرهاي مختلف استان در ارزيابي‌هاي کشوري اين رويداد ابراز خرسندي کرد و گفت: براي اولين بار، شهر کرمانشاه در ارزيابي شهرهاي داراي ۱۵۰ تا ۲۰۰ کانون؛ حائز رتبه اول کشور شده و شهرهاي گيلانغرب، ثلاث باباجاني و دالاهو شايسته تقدير شدند.

 

وي با اشاره به کسب ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار امتياز در سومين رويداد فهما توسط کانون هاي مساجد استان، اعلام کرد: در ارزيابي‌هاي به عمل آمده، استان کرمانشاه از ميان مناطق ۳۵ گانه کشور در برخي از آيتم ها جايگاه سوم و در برخي ديگر رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه، همچنين با اشاره به برگزاري پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان در قالب يکي از برنامه هاي شاخص سومين رويداد فهما، ابراز کرد: مسابقات امسال با شرکت ۶۸۵ نفر در ۱۰ رشته قرآني و رشدي بسيار خوب در کشور بي نظير بود.

 

وي در ادامه اختصاص اعتبارات استاني و حمايت هاي قابل توجه در برخي از استان‌ ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: کرمانشاه به لطف خدا و همت و تلاش شبانه روزي همکاران ستاد استان، علي رغم برخوردار نبودن از اين امکانات و حمايت ها، سر آمد بسياري از استان‌هاي کشور شد.

 

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به روحيه جهادي و مومنانه پرسنل کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و در رأس آن مديران کانون‌هاي فهما، اظهار کرد: مسجد خانه خداست، خدمت به خانه خدا و خادمين خانه خدا هم خدمت به خدا است.

 

حجت‌الاسلام کلات پور، با تاکيد بر ضرورت حمايت و همراهي مسئولين استان با کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي بهره‌گيري از اين ظرفيت عظيم مردمي، ابراز کرد: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) فرمودند: «کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را فراموش نکنيد» اين رسالتي بر دوش مسئولان است که بايد با حمايت از کانون هاي فهما به رونق مساجد و جذب جوانان کمک کنند.