جهاد تببین باید در لایه‌های مختلف اجتماع بروز و ظهور داشته باشد
جهاد تببين بايد در لايه‌هاي مختلف اجتماع بروز و ظهور داشته باشد
نمیاینده ولی فقیه در استان کرمانشاه؛

جهاد تببین باید در لایه‌های مختلف اجتماع بروز و ظهور داشته باشد

آيت الله علما، گفت: حرف اصلي روز و ريشه اي ما بايد تبيين انقلاب باشد؛ امروز جهاد تببين بايد در لايه‌هاي مختلف اجتماع بروزو ظهور داشته باشد.
شناسه خبر : 34754 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما »نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنرانی های اخیرشان بر اهمیت تبیین انقلاب، لزوم جهاد تبیین و غیرت دینی تأکید فرمودند.

 

وی با اشاره به دور اندیشی حضرت امام(ره) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در ترسیم نقشه راه برای مردم و مسئولین، اظهار کرد: حضرت امام(ره) در اوایل شکل گیری نهضت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال 42، فرمودند:"من 50 سال آینده را در نظر می گیرم".

 

امام جمعه کرمانشاه، ابراز کرد: باید روی این دو جمله " تبیین انقلاب" و "غیرت دینی" که مقام معظم رهبری مطرح کردند؛ تأکید کنیم.  ایشان 100 سال آینده انقلاب و نظام اسلامی را در نظر گرفته اند.

 

وی اذعان کرد: امام از اواخر سال 41 تا زمان حیات پربرکت خود؛ از زمان نخست وزیری علی امینی که شاه او را برای تسلیت فوت آیت الله بروجردی(ره) به قم فرستاد به او هشدار داد "ایشان فوت کردند اسلام فوت نشده است" یعنی اینکه باید پای اسلام بایستیم.

 

آیت الله علما، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند" تبیین انقلاب"، یعنی تبیین اسلام و دین. ایشان خطاب به مداحان نیز خواستار همین اصل مهم شدند چرا که باید ببینیم به واقع با توجه به این همه صرف وقت و هزینه؛ بازدهی و بازخورد مراسمات محرم چه می شود؟ این ها باید در راستای تبیین انقلاب و دین اسلام باشد.

 

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و اسلام و دین بهترین کار است، تصریح کرد: اسلام به قدری عزیز است که سیدالشهدا و پیغمبر خود را فدای اسلام و بقای آن کردند. همه ما باید خدمتگزار اسلام و نظام اسلامی باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، گفت: حضرت امام(ره) برای چه هدفی در چندین نوبت تبعید شد و زندان رفت؟ غیر از اینکه همه این ها برای حفظ و نگه داری اسلام بود. ایشان در هر جایی که رفتند در زندان، در زمان تبعید در عراق، نجف، پاریس و ترکیه؛ اثرگذار بودند چرا که به تبیین انقلاب و دین پرداختند.

 

وی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در لایه های مختلف جامعه از مسئولین تا مردم و دانشجویان، اظهار کرد: از شخص امام(ره)، افکار و ابعاد شخصیتی ایشان؛ از ابتدای طلبگی تا ارتحال، چقدر تبیین داریم؟ امام(ره) چه کار ریشه ای و بنیادی کرد که قدرت های غرب و شرق را متحیر کرد؟ به گونه ای که سران این قدرت ها در پاریس جمع شده و به این نتیجه رسیدند که شاه باید برود.

 

آیت الله علما، به ثمر رسیدن انقلاب را نتیجه خط دهی و ایستادگی حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: حضرت امام(ره)،فرهنگ مقاومت را به همگان یاد داد و امروز نهضت  مقاومت را در دنیا مطرح کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه نوجوانان و جوانان ما باید با زوایای شخصیتی امام راحل و شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی آشنا شوند،  گفت: کلمه به کلمه انقلاب، تبیین و بیان دارد و این را ما باید برای نسل جوان و نسل های آینده، روشن و بیان کنیم. یکی از جاهایی که خوب می شود تبیین کرد همین  ایام الله دهه فجر است.

 

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه اهتمام کمیته های تخصصی در دهه مبارک فجر باید بر تحلیل و تبیین انقلاب باشد، تأکید کرد: در این ایام همه افراد از نخبگان، اهل قلم، رسانه، شاعر و هنرمند باید به زبان خود و با ابرازی که در اختیار دارند، انقلاب را تبیین کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: 43 سال از عمر با برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری می گذرد اما دشمنان نگذاشتند مردم، طعم اسلام را بچشند در این مدت به شکل های مختلف نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سایبری با ما جنگیدند ، بهشتی ها و مطهری و مفتح ها را از ما گرفتند اگر ما تبیین نکنیم این ها زیر خاک می رود و به فراموشی سپرده می شود.

 

آیت الله علما، با بیان اینکه قدم به قدم انقلاب؛ تبیین  می خواهد، گفت: این غیرت دینی بود که جوانان ما  در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی پای کار بایستند. 8سال دفاع مقدس را بچه های 20ساله اداره کردند. همین حاج قاسم چند ساله بود وارد دفاع شد. با این تفکر انقلابی و غیرت دینی، دنیا را تکان داد و چندین کشور را نجات داد.

وی اظهار کرد: حرف اصلی روز و ریشه ای ما باید تبیین انقلاب باشد؛ روح بیانیه گام دوم انقلاب هم این است که انقلاب را به صورت جامع تبیین کنیم.

 

وی در پایان یادآور شد: تبیین انقلاب کار یک روز و 10سال نیست. مقام معظم رهبری همیشه حرف های نو دارند که منافع آن برای ما و نسل های بعدی ما است لذا تامل و سعی و مطالعه کنیم که چکار باید کرد.

 

گفتنی است، دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضای شورای نخبگان و کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر استان کرمانشاه با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، روز شنبه 9 بهمن در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.