راه حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد/منش سردار دلها همواره در جامعه زنده است
راه حاج قاسم سليماني ادامه دارد/منش سردار دلها همواره در جامعه زنده است
مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه؛

راه حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد/منش سردار دلها همواره در جامعه زنده است

حجت‌الاسلام کلات‌پور اظهار کرد: خدا را شکر مي کنيم که پيرو فرهنگ غني عاشورايي و حسيني هستيم و فرزنداني مانند حاج قاسم سليماني داريم. راه و روش و منش آن شهيد همواره زنده است.
شناسه خبر : 34056 تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه، شب (یکشنبه، 12 دی) در مراسم یادبود شهدای روحانی، مداح و موسس مسجد حاج قنبر که با همت کانون محبان حضرت علی اکبر(ع) در حسینیه مقدسی برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) سختی ها، رنج ها و مشقت فراوانی را متحمل شدند تا اسلام به این مجد و عظمت برسد.

 

وی اظهار کرد: نبی مکرم اسلام در پایان عمر شریف خود تنها یک وصیت و خواسته از مسلمانان داشتند و آن نیز دوستی با اهل بیت(ع) و محبت داشتن نسبت به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) بود که متأسفانه پس از رحلت ایشان نتوانستند امانت دار خوبی باشند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه ایام فاطمیه یادآور اهمیت ولایت مداری و پاسداری از ولایت است، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) بارها فرمودند: فاطمه(س) پاره تن من است اما مسلمانان نتوانستند، 75 یا 95 روز پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، یادگار ایشان را حفظ کنندو تاریخ دستخوش تغییرات فراوانی گردید.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «أنا مدینة العلم و علی بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب؛ من شهر دانش‌ام و علی دروازه آن است؛ هر کس دانش (مرا) می‌جوید، باید از آن دروازه وارد شود.»، ابراز کرد: هر کس می خواهد وارد علم بی پایان اسلام شده و از برکات آن بهره مند شود باید از مشی، روش، سیره و اخلاق امیرالمومنین علی(ع) الگو بگیرد.

 

حجت الاسلام کلات پور، در ادامه ولایت مداری را یکی از ویژگی های بارز سردار دلها دانست و با اشاره  به ترور سردار دلها در شامگاه 13 دی ماه 1398 و مقارن شدن این مراسم با دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: اگر قرار است دیپلماسی جواب دهد تا به حال جواب داده بود. هم مردم میدان و هم دیپلماسی باید با هم باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر غربی ها به دیپلماسی اعتقاد دارند چرا سربازان خود را  15 هزار کیلومتر از خاک خود دور کرده و در خاورمیانه استقرار داده اند و در تمامی کشورهای  این منطقه پایگاه نظامی دارند؟

 

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه، با بیان اینکه در دنیا، قدرت نظامی حرف اول را می زند، ادامه داد: خداوند متعال در خصوص  لزوم توانایی مسلمانان در مقابله با دشمنان در ابتدای آیه 60 سوره انفال می فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم.»  هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [دشمنان‌]، آماده سازید! و [همچنین] اسبهای ورزیده [برای میدان نبرد]، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!

 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در راستای همین آیه شریفه و توصیه های حکیمانه خود طرح ایران قوی را بیان کردند و فرمودند: "تنها راه پیش روی ملت ایران قوی تر شدن است."

 

حجت الاسلام کلات پور، گفت: معظم له فرمودند: منظورم از قدرت، فقط قدرت نظامی نیست بلکه اقتصاد کشور قوی شود، جهش علمی و فن آوری ادامه داشته باشد، فرهنگ کشور قوی شود. این اگر شد به توفیق الهی، دشمن دیگر جرأت تهدید هم نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن اگر کوچکترین ضعفی ببیند لحظه ای صبر نمی کند، ابراز کرد: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان بود ما هم ذلت را نمی پذیریم چون ملت امام حسین(ع) و پیرو مکتب سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و یاران شهید ایشان هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: آمریکایی ها ضرب المثلی دارند که هر آنچه مال ماست برای ما است و هر چه در دست دیگری است قابل مذاکره و معامله است. آن ها به همه کشورها چشم طمع داشته و می خواهند آن ها را چپاول کنند نمونه اش ایران که سال ها زیر چکمه مزدوران آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و.... بود.

 

وی گفت: اگر کشورهای غربی دوست دار ملت ما هستند چرا تحریم های سخت دارویی بر علیه ما اعمال کرده اند؟ و بسیاری از انسان های مظلوم دنیا را به خاطر محرومیت های دارویی، پزشکی و کمک های انسان دوستانه به کام مرگ می کشند؟  از سوی دیگر برای ضربه زدن به فرهنگ ما، 120 شبکه ماهواره ای را با بودجه های کلان پیشتیبانی کرده و به صورت رایگان برای ما عرضه می کنند حال آنکه این شبکه ها در کشور خودشان کارتی است و مشترکین باید برای تماشای آن پول پرداخت کنند.

 

این استاد دانشگاه، تصریح کرد: امپریالیسم و صهیونیزم جهانی امروز با ابزار قوی رسانه وارد جریان شده و برای ضربه زدن به فرهنگ کشورهای مختلف و به صورت ویژه ایران اسلامی کار می کنند.

 

وی با بیان اینکه راه و روش و منش حاج قاسم زنده است، ابراز خرسندی کرد: خدا را شکر می کنیم که پیرو چنین فرهنگ غنی هستیم و فرزندانی مانند حاج قاسم سلیمانی داریم.

 

حجت الاسلام کلات پور، در ادامه این مراسم به بیان رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدای طلبه و روحانی حاج ذبیح الله کرمی و شهید شهاب الدین سرابی ، شهدای مداح استان، موسس فقید مسجد حاج قنبر آجیلیان و گرمیداشت یاد و خاطره مداح و ذاکر اهل بیت مرحوم محمد مسلم مقدسی(حضرت نوکر) پرداخت.