یادبود شهدای روحانی، مداح و موسس مسجد حاج قنبر به همت کانون محبان علی‌اکبر (ع) برگزار شد
يادبود شهداي روحاني، مداح و موسس مسجد حاج قنبر به همت کانون محبان علي‌اکبر (ع) برگزار شد
در شامگاه شهادت سردار دلها؛

یادبود شهدای روحانی، مداح و موسس مسجد حاج قنبر به همت کانون محبان علی‌اکبر (ع) برگزار شد

به همت کانون محبان حضرت علي اکبر(ع) و در قالب اقامه 22 شب عزاي فاطمي، مراسم يادبود شهداي روحاني، شهداي مداح و موسس مسجد حاج قنبر شب يکشنبه(12 دي) در حسينيه مقدسي برگزار شد.
شناسه خبر : 34038 تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمانشاه، مراسم روضه ایام فاطمیه یکشنبه (12 دی ماه)  همزمان با شب دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، با هدف یادبود شهدای طلبه و روحانی، شهدای مداح و موسس مسجد حلج قنبر آجیلیان در کانون محبان حضرت علی اکبر(ع) کرمانشاه برگزار شد.

 

بر پایه این گزارشمراسم اقامه عزای فاطمی(بزرگداشت حضرت نوکر) مرحوم محمد مسلم مقدسی مداح فقید و شاعر برجسته اهل بیت، از 26 آذرماه با همت کانون محبان حضرت علی اکبر(ع) آغاز شده و به مدت ۲۲ شب ادامه دارد.

 

این مراسم معنوی هر شب به نام یکی از شهدای گرانقدر و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و عموم عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) در حسنیه و حسینیه مقدسی واقع در میدان غدیر مسجد حاج قنبر، برگزار می شود.

 

بر پایه این گزارش، شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، پیرامون شخصیت ارزشمند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یادبود شهدای معظم طلبه و روحانی، شهدای مداح و موسس مسجد حاج قنبر برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم تلاوت مجلسی از آیات نورانی قرآن کریم توسط قاری ممتاز کشوری «سید صالح کزازی» صورت گرفت و در پایان این محفل، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) از جمله «رامین نعیمی»، «مهدی جانجانی» و «علی رحیم پور» به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

 

گفتنی است، با همت کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع)، عزاداران هر شب میهمان سفره حضرت زهرا(س) هستند.