ابتکار کانون‌های فهما کرمانشاه در برپایی مجالس مجازی روضه‌خوانی
ابتکار کانون‌هاي فهما کرمانشاه در برپايي مجالس مجازي روضه‌خواني

ابتکار کانون‌های فهما کرمانشاه در برپایی مجالس مجازی روضه‌خوانی

حجت الاسلام کلات پور، گفت: کانون هاي فهما استان کرمانشاه با توجه به اوج گرفتن موج پنجم کرونا و شيوع سويه کرونا دلتا که به مراتب مرگبارتر از موارد قبلي است، بيشترين تمرکز خود را روي مجالس مجازي روضه خواني محرم قرار داده‌اند.
شناسه خبر : 29576 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، رمز بقا و عزت و سربلندی اسلام و انقلاب را بر تأسی از فرهنگ عاشورا دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در یکی از سخنان ماندگار خود فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

وی افزود: پاسداشت این ایام، تبیین اهداف و ارزش های والای حرکت و نهضت تاریخی امام حسین(ع) و آشنا ساختن هر چه بیشتر آحاد مختلف مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان با ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) علی رغم تمام محدودیت ها،  باید با  در نظر گرفتن شرایط، امکانات  و اقضائات حال حاضر به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام کلات پور، اظهار کرد: همان گونه که رهبر و مقتدای ما امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند: «باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم». در شرایط کرونایی و حالت اضطراری که به واسطه آغاز موج پنجم و شیوع سویه جدید کرونا موسوم به کرونا دلتا که به مراتبط از موارد قبلی خطرناک تر و دارای سرعت سرایت بسیار بالایی است؛  مراسم عزاداری، پاسداشت ها و برنامه های دینی و فرهنگی که با رویکرد این ایام به اجرا در می آید باید با حفظ شعائر و شأن اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در قالب های جدید و با بهره گیری از ابزار، امکانات و فن آوری های نوین در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح «هر خانه یک پرچم، یک حسینیه» با محوریت بچه های مسجد در سطح محله های مختلف شهر کرمانشاه، ابراز کرد: نقش آفرینی اعضای کانون های فهما استان کرمانشاه به عنوان «ناجی سلامت» در مراسم ها و برنامه های ماه محرم و صفر، با ضدعفونی، توزیع ماسک، تب سنجی، نظارت بر مسائل بهداشتی در هیئت ها و مساجد، در یاری رساندن کادر درمان مانند سال گذشته ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، یکی از ابتکارات بچه های مسجد در ماه محرم سال گذشته را برپایی مجالس روضه خوانی در فضای باز و به نام یکی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس یا مدافع حرم در محلات مختلف شهر کرمانشاه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این برنامه با توجه به شرایط کنونی میسر نیست، اعلام کرد: جوانان کانون های فهما استان کرمانشاه امسال محوریت اصلی برنامه های ماه محرم و صفر را با برگزاری جلسات روضه خوانی، شعرخوانی، انتشار مداحی های سنتی و ماندگار کردی، محافل انس با قرآن، تجلیل از پیرغلامان حسینی و برنامه های متنوع فرهنگی و کتابخوانی در بستر فضای مجازی متمرکز کرده اند.