سلسله وبینارهای آموزشی فهما و طرح قرآنی 1455 در کرمانشاه برگزار می شود
سلسله وبينارهاي آموزشي فهما و طرح قرآني 1455 در کرمانشاه برگزار مي شود
با حضور اساتید حوزه و دانشگاه:

سلسله وبینارهای آموزشی فهما و طرح قرآنی 1455 در کرمانشاه برگزار می شود

حجت الاسلام کلات پور، رويکرد اصلي ستاد فهما استان کرمانشاه بر آموزش کانون هاي فهما در قالب آموزش هاي سامانه بچه هاي مسجد و حضور اساتيد حوزه و دانشگاه در برنامه هاي آموزشي و هفتگي طرح قرآني 1455 اعلام کرد.
شناسه خبر : 28410 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) کرمانشاه، دومین نشست شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، روز پنج شنبه 3 تیر با محوریت اجرای طرح قرآنی 1455 و طرح های تابستانی فهما برگزار شد.

حجت الاسلام کلات پور، در این نشست با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان، گفت: ارائه آموزش های لازم  و کاربردی در قالب وبینارهای آموزشی برای تسلط بیش از پیش مدیران کانون های فهما بر سامانه بچه های مسجد برای ثبت فرم ها و گزارشات مربوط به فعالیت ها و برنامه های آنان مهمترین اولویت ما در ستاد استان است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های کارشناسان ستاد فهما استان کرمانشاه با کانون های رابط و توجیه آنان، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناشی از کرونا و تمرکز فعالیت ها در بستر فضای مجازی، اهمیت شبکه رابطین کانون ها بیش از  پیش اهمیت یافته است.

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه، کانون های رابط را حلقه اتصال کانون ها و ستاد استان برشمرد و تأکید کرد: ستاد فهما کشور حمایت های ویژه ای را به واسطه همراهی و فعالیت اثرگذار شبکه رابطین در طول سال و در نوبت های مختلف از آنان به عمل می آورد.

وی با اشاره به فعال سازی کانون های رابط و در صورت نیاز تغییر و جایگزینی این کانون ها، بیان کرد: سومین نشست شورای اداری ستاد فهما کرمانشاه، 10 تیر با محوریت بررسی عملکرد شبکه رابطین و معرفی لیست رابطین شهرستان ها برای اعلام تغییرات به ستاد فهما کشور و تأیید  نهایی آن ها برگزار می شود.

حجت الاسلام کلات پور، در ادامه با اشاره به آغاز طرح قرآنی 1455 از روز شنبه، 5 تیر، با شعار »قرآن، امید، زندگی« اشاره و ابراز کرد: این طرح قرآنی طی 10 هفته با محوریت آیات مختلفی از قرآن کریم برگزار می شود.

وی اجرای برنامه های قرآنی را یکی از دستورکارهای اصلی کانون های فهما برشمرد و گفت: هر چقدر برای قرآن کریم کار کنیم و زحمت بکشیم باز هم کم است چرا که این کتاب آسمانی، برگرفته از کلام الهی و برنامه کاملی برای زندگی بشر و سعادت او در دنیا و آخرت است.

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه، ادامه داد: روز قیامت قرآن کریم از ما شکایت می کند و ما نمی توانیم جواب دهیم چرا که امروز کتاب خدا و کلام او محجور واقع شده است.

وی اجرای طرح 1455 را فرصت بسیار مغتنمی برای آشنایی بیش از پیش آحاد مختلف مردم با آموزه های ارزشمند قرآن کریم دانست و اظهار کرد: هر قدمی که برای قرآن و نشر فرهنگ و معارف قرآنی بردارید و در این مسیر قرار گیرید دارای اجر و ثوابی عظیم در پیشگاه خداوند متعال است.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به اجرای موفق طرح ختم جمعی نور در ایام ماه مبارک رمضان، از اجرای طرح قرآنی 1455 با محوریت کانون فرهنگی هنری عاشورا خبر داد و گفت: برنامه های آموزشی این طرح نیز در قالب کلاس های آموزشی مجازی، هر هفته با حضور یکی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

وی در پایان از رونمایی پوستر جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه پر خیر و برکت کرامت و با حضور خادمان آستان مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) خبر داد و گفت: کانون های فهما در این جشنواره ارزشمند که با محوریت زندگینامه و سیره این بزرگوار برگزار می شود، مانند سال های گذشته مشارکت بالایی خواهند داشت.