فلسفه تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، جذب جوانان است
فلسفه تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، جذب جوانان است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:

فلسفه تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، جذب جوانان است

آيت الله علما، با بيان اينکه براي اداره بهتر مساجد به اعتبارات نياز است، گفت: توجه کردن به جوانان و سرمايه گذاري براي آنها از امور مهمي است که مسئولان و گردانندگان مسجد بايد به آن عنايت داشته باشند.
شناسه خبر : 26001 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۳:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای استان کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در سومین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد که بمناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجددر دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، گفت: جذب جوانان به مساجد از  فلسفه تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

آیت الله علما به نقش موثر مساجد در حفظ اسلام و تقویت دینی و معنوی مردم اشاره کرد و گفت: فلسفه تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، جذب جوانان به مساجد است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از فعالیت های آنان، اظهار کرد: جذب جوانان به کانون های مساجد، اسباب و ابزار می خواهد و خیلی از این ها با پول درست می شود و بدون پول کاری نمی توان پیش برد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی سال های دفاع مقدس ثمره حضور مردم در مساجد بوده است، ابرازکرد: امروز باید تمام ی دستگاهی های مربوطه باید برای نهادینه کردن فرهنگ نماز و ترویج آن بین جوانان پای کار بیایند

وی گفت: باید همه مسئولین پای کار باشند تا جوانان را به سمت مساجد، معنویت و نماز خواندن بکشانند و در هر محله باید جوانان مومن را به مساجد آورده و از ظرفیت های آنان در کانون های مساجد و فعالیت های بسیج محور استفاده کرد.

 آیت الله علما، مسجد را به عنوان اصلی ترین پایگاه اسلامی دارای نقشی بسیار مهم در تربیت، آموزش و ایجاد نزدیکی بین اعضای خود که مسلمانان خواند و گفت: مساجد آنگاه خواهند توانست نقش تاریخی خود را در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی ایفا کنند که بتوانند مخاطبان خود، به خصوص نسل نوجوان و جوان را جذب و حفظ نمایند.

وی افزود: اگرچه جذب جوانان به مساجد اسباب و ابزاری می خواهد، اما امام جماعت و هیئت امنای مساجد می توانند در جذب جوانان به مساجد نقش بسزایی داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: توجه کردن به جوانان و سرمایه گذاری برای آنها نیز از امور مهمی است که مسئولان و گردانندگان مسجد باید به آن عنایت داشته باشند زیرا با دست خالی نمی توان کار کرد و برای اداره بهتر مساجد به اعتبارات نیاز است.