رتبه کرمانشاه باید در احداث و راه اندازی کانون های مساجد ارتقاء یابد
رتبه کرمانشاه بايد در احداث و راه اندازي کانون هاي مساجد ارتقاء يابد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مطرح کرد:

رتبه کرمانشاه باید در احداث و راه اندازی کانون های مساجد ارتقاء یابد

فاضلي زاد، خواستار توجه ويژه مديريت ارشد استان به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شد و گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده مقرر شد استانداري در موضوع فصل ۵ کمک بيشتري به کانون ها کند، تا رتبه کرمانشاه در احداث و ايجاد کانون‌هاي فرهنگي هنري در مساجد کشور بالاتر رود.
شناسه خبر : 25993 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۹:۰۵
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای استان کرمانشاه، بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در نشستی که به مناسبت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزار شد، گفت: توسعه، پیشرفت و امنیت جامعه در گرو توسعه فرهنگی است که این مهم در کانون های فرهنگی هنری مساجد تحقق می یابد.

 

وی در سومین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه که با حضور اعضای این شورا برگزار شد، با اشاره به گذشت بیش از 28 سال از راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد، از کانون ها به عنوان اثرگذار ترین نهادهای دینی، فرهنگی و هنری برای تربیت نسل جوان و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به ویژه اقامه نماز یادکرد.

 

فاضلی زاد، با اشاره به مشکلات و موانعی که بر سر راه کانون های مساجد قرار دارد، مهمترین ضرورت در این عرصه را حمایت از کانون ها و اختصاص اعتبارات استانی برای توسعه و گسترش فعالیت ها و برنامه های آنان دانست و گفت: علی رغم اینکه کانون های مساجد ردیف بودجه مشخصی ندارند و از اعتبار کافی برای فعالیت ها و برنامه های خود برخوردار نیستند، از فعاليت خود دست برنداشته و با تمام توان در راستاي جذب جوانان گام برداشته اند.

 

وی با اشاره به حمایت های موردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون های فرهنگی هنری مساجد، این میزان حمایت را جوابگوی فعالیت های کانون ها نداست و تصریح کرد: متأسفانه در سال گذشته هیچ گونه اعتباری را در قالب فصل 5 دریافت نکرده ایم به طور قطع اگر اعتباری از این محل در اختیار داشتیم کانون ها را به صورت ویژه می دیدیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، خواستار توجه ویژه مدیریت ارشد استان به کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین تحقق تفاهم نامه مشترک وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهندس بازوند استاندار کرمانشاه شد و گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده مقرر شد استانداري در موضوع فصل ۵ کمک بيشتري به کانون ها کند، تا رتبه کرمانشاه در احداث و ايجاد کانون‌هاي فرهنگي هنري در مساجد کشور بالاتر رود.

 

وی با ابراز نارضایتی از رتبه کنونی استان، ریشه این مشکل را در کمبود اعتبارات دانست و گفت: سال هاي گذشته ،کرمانشاه رتبه ۲۸ در سطح کشور  و بين کانون ها داشت که با حمايت مسئولان کانون‌هاي فرهنگي هنري  مساجد استان و همکاري خود کانون ها، اين رتبه به ۲۱ ارتقا يافت، اما باز هم  فراخور شهر کرمانشاه در ميان کانون هاي سطح کشور نيست و اميدواريم با کمک مسئولان ارتقا يابد.

 

فاضلي زاد با  اشاره به وضعيت کانون‌ها در دوران کرونا گفت: در سال جاري به علت شيوع بيماري کرونا محدوديت‌هايي در برنامه هاي کانون ها ايجاد شد ، اما با همين محدوديت‌ها ،کانون هاي کرمانشاه، از کانون هاي خوب کشور بوده و هستند . فعاليت هايي که در اين کار آنها صورت مي‌گيرد غالباً به صورت خودجوش انجام مي شود، که اين امر جاي تشکر و قدرداني از همکاران در اين حوزه را دارد.