عزم راسخ کانون‌های فهما کرمانشاه در طرح ملی ایران قوی
عزم راسخ کانون‌هاي فهما کرمانشاه در طرح ملي ايران قوي

عزم راسخ کانون‌های فهما کرمانشاه در طرح ملی ایران قوی

حجت الاسلام کلات پور، گفت: کانون هاي فهما استان کرمانشاه با بهره گيري از فضاي مجازي و پيام رسان هاي داخلي، عزم جدي بر حضور موثر و ويژه در طرح ملي ايران قوي دارند.
شناسه خبر : 19831 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، صبح امروز(دوشنبه، 26 آبان) با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ضمن ارائه گزارشی از آغاز دومین رویداد فهما (طرح ملی ایران قوی) خواستار حمایت ایشان از کانون های فهما استان شد.

 

وی در این دیدار با اشاره به آغاز روزشمار 90 روزه رویداد دوم فهما، گفت: این رویداد ارزشمند از روز (پنج شنبه، 22 آبان) با بارگذاری فرم ها و فرآیندها در سامانه بچه های مسجد آغاز شد و تا سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام کلات پور، بیان کرد: رویداد فهما سال 99، با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند:« تنها راه ملت ایران قوی شدن است» با عنوان « طرح ملی ایران قوی» در گام دوم انقلاب با موضوعات «قرآن و سیره اهل بیت(علیهم السلام)»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و « مقاومت و عزت ایرانی» برگزار می شود.

 

مدیرستاد فهما استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ایران قوی در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری، شبستان های پیش بینی شده در طرح، متشکل از 12 رواق با نام های نور، دانش، کتاب، همدلی، رسانه، سرود، نمایش، فیلم، ترنج، قلم، کارآفرینی و فن آوری پیش بینی شده که در مجموع دارای 20 هزار امتیاز است.

وی همچنین از تشکیل ستاد خبری رویداد فهما با عضویت خبرنگاران و نمایندگان محترم خبرگزاری ها و جراید با بهره گیری از پیام رسان های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: نشست خبری دومین رویداد فهما روز پنج شنبه، همزمان با آغازین روز ارزیابی 90 روزه این طرح به صورت مجازی در فضای اسکای روم صورت گرفت.

 

حجت الاسلام کلات پور، در ادامه بهره گیری از ظرفیت شبکه استانی زاگرس و صدای استان در راستای تشریح برنامه و اهداف طرح ملی ایران قوی را اولین گام ستاد فهما برای جریان سازی این رویداد برشمرد و اضافه کرد: تمرکز برنامه های ما در گستره فضای مجازی است.

 

وی با اشاره به گسترش بیماری کرونا و محدودیت در برگزاری اجتماعات و دورهمی های بچه های مسجد، اذعان کرد: دومین رویداد فهما این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با توجه به تأکیدات معظم له بر اهمیت فضای مجازی، تمرکز خود را بر این فضای گذاشته است تا از این طریق بستری برای حضور فعال و موثر بچه های مسجد در این حوزه فراهم گردد.

 

این مقام مسئول، با اشاره به عزم جدی کانون ها در دومین رویداد فهما، خاطرنشان کرد: اعضای کانون های فهما استان کرمانشاه با تمرکز بر بخش های پیش بینی شده در شبستان ها و رواق های طرح ملی ایران قوی می توانند به ثبت و تولید محتوا در رشته های سرود، تئاتر، قرآن، معرفی هنرمندان، شاعران، نویسندگان و کارآفرینان مسجدی، هنرهای تجسمی(عکاسی، خوشنویسی، گرافیک)، شعر و داستان، راه اندازی کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر و تولید فعالیت های مجازی در قالب اپلیکیشن، بازی های رایانه ای و... در بستر سامانه بچه های مسجد و پیام رسان های داخلی اقدام کنند.

 

گفتنی است، کانون های فهما استان کرمانشاه در اولین رویداد فهما قریب به 2 میلیون امتیاز کسب کرده و با افزایش 8 هزار نفری اعضای کانون ها، جمعیت بچه های مسجد استان به حدود 30 هزار نفر رسیده است.