سفره اطعام غدیر در کانون امیرالمومنین(ع) میزبان یکهزار نفر بود
سفره اطعام غدير در کانون اميرالمومنين(ع) ميزبان يکهزار نفر بود

سفره اطعام غدیر در کانون امیرالمومنین(ع) میزبان یکهزار نفر بود

نظري، گفت: بيش از يکهزار پرس غذاي گرم در روز عيد سعيد غدير خم ميان خانواده هاي محروم و نيازمند شهرک دولت آباد توزيع شد.
شناسه خبر : 14705 تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۹

«محمد نظری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در استان کرمانشاه، گفت: یکی از سنت های فراموش شده عید سعید غدیر خم، اطعام مومنین در این عید بزرگ است که ائمه اطهار(علیهم السلام) تأکید فراوانی بر آن داشته اند.

 

مدیر کانون امیرالمومنین(ع) شهرک دولت آباد  با بیان اینکه امام صادق(ع) غذا دادن به یک مومن در این روز را برابر با ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خدا دانسته اند، اظهار کرد: برنامه ریزی های متنوعی در روز عید غدیر با توجه به همزیستی مذاهب شیعه، سنی و اهل حق در این شهرک صورت گرفت تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد مشارکت حداکثری و ترویج بیش از پیش عید ولایت و امامت در این منطقه باشیم.

 

نظری، با بیان اینکه شهرک دولت آباد یکی از مناطق حاشیه ای و محروم شهر کرمانشاه است، اظهار کرد: تهیه و پخت غذا در قالب برپای سفره اطعام روز غدیر یکی از برنامه های اصلی و محوری کانون امیرالمومنین(ع) در روز عید بود که با مشارکت خوب خیرین نیکوکار، هیئت امنا مسجد و اعضای کانون به بهترین شکل ممکن به انجام رسید.

 

وی از طبخ و توزیع 1000 پرس غذای گرم در مجتمع های مسکونی و محلات مختلف پیرامون مسجد خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه طی سال های گذشته با برنامه های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی و همچنین مراسمات و مناسبت های مذهبی، موفق به جلب اعتماد ساکنان شهرک از تمامی مذاهب و حتی شرکت آنان در این برنامه ها شده ایم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) دولت آباد، از برگزاری  مسابقات فرهنگی، هنری و فوتبال دستی ویژه نوجوانان عضو کانون خبر داد و گفت: مراسم های ویژه بزرگترین عید مسلمانان امسال نیز با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، باشکوه هر چه تمام تر در این کانون برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: آذین بندی مسجد و محله، فضاسازی محیطی و نصب بنرهای تبلیغاتی و ترویجی واقعه غدیر خم و تبریک امامت و ولایت، مراسم جشن شب و روز عید سعید غدیر خم در فضای باز مسجد، بسته بندی و توزیع گوشت گرم نذر قربانی ماه ذالحجه و عید غدیر میان خانواده های محروم و نیازمند و راه اندازی ایستگاه صلواتی پشت نویسی خودرو از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تکریم و پاسداشت این عید بزرگ بود.