کانون‌های مساجد در ایجاد بصیرت عمومی پیشگام باشند/ غدیر مایه وحدت امت اسلامی
کانون‌هاي مساجد در ايجاد بصيرت عمومي پيشگام باشند/ غدير مايه وحدت امت اسلامي

کانون‌های مساجد در ایجاد بصیرت عمومی پیشگام باشند/ غدیر مایه وحدت امت اسلامی

حجت الاسلام کريم خاني، با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري درباره بصيرت، گفت: کانون‌هاي مساجد در ايجاد بصيرت عمومي در جامعه پيشگام باشند.
شناسه خبر : 14610 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۶
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان کرمانشاه به نقل از خبرگزاری شبستان،حجت الاسلام علی اصغر کریم‌خانی استاد حوزه و دانشگاه، با گرامیداشت عید غدیر خم، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید چهار گروه ولایت‌مدار، ولایت‌پذیر، ولایت‌ گریز و ولایت‌ستیز را برای مردم تبیین کنند و هر کدام از مصداق هایشان را نمایش دهند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند با بهره‌گیری از جلوه‌های هنری، بصری، کارهای صوتی و تصویری، نوشتاری و غیره موارد مذکور را تبیین کنند.

حجت الاسلام کریم خانی، اظهار کرد: هم اکنون نمودهای زیادی از ولایت مداری در جامعه وجود دارد که آنها می‌توانند در این بحث پیش‌قدم شوند و این نماد ها را به مردم معرفی کنند.

این استاد اخلاق، ادامه داد: باید شاخص های ولایت مداری در طول تاریخ و حال به جامعه معرفی شوند و این کانون‌های فرهنگی و هنری هستند که در حوزه‌های مختلف به ویژه مساجد که محور بسیاری از امورات هستند در این زمینه پیشگام باشند.

وی با تاکید بر محور بودن مساجد ادامه داد: کانون‌های مساجد جزئی از مسجد هستند و باید این پیوند کماکان مستحکم باقی بماند و با این پیوند بتوانیم ولایتمداری را در جامعه گسترش دهیم.

حجت الاسلام کریم خانی، با اشاره به مطالبات رهبری در زمینه ایجاد بصیرت عمومی عنوان کرد: کانون های مساجد ایجاد بصیرت عمومی در جامعه پیشگام باشند و زمانی که جبهه حق و باطل را بشناسیم یعنی هم ولایت و محبت نسبت به ائمه معصومین و هم برائت از دشمنان اهل‌بیت علیم السلام، این بصیرت نیز ایجاد می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: غدیر چشمه همیشه جاری تاریخ است و غدیر برای ماندن در تاریخ و یک موقعیت در چند صد سال گذشته نیست و غدیر می تواند مایه وحدت در امت اسلامی باشد.