کانونی که با نام امیرالمومنین(ع)، مروج غدیر و ولایت‌مداری است
کانوني که با نام اميرالمومنين(ع)، مروج غدير و ولايت‌مداري است

کانونی که با نام امیرالمومنین(ع)، مروج غدیر و ولایت‌مداری است

کانون اميرالمومنين(ع) دولت آباد کرمانشاه با ترويج غدير، فرهنگ علوي و نهضت عاشورا؛ عشق و ارادت به امامت و ولايت را در دل شيعه و سني، دو چندان کرده است.
شناسه خبر : 14591 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان کرمانشاه، مسجدی که سال ۶۱ کلنگ احداث آن توسط آیت الله مدنی دومین شهید محراب به زمین زده شد، امروز با محوریت کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) در حصار خانه خدا مرزهای مذهبی را درنوردیده و به چراغ امید محرومان یک شهرک با مذاهب مختلف و حتی روستاهای پیرامونی آن مبدل شده است.

 

کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) با احیای کارکردهای مختلف مسجد، بسیار مورد اقبال و اعتماد ساکنان این شهرک قرار دارد که مذاهب شیعه، سنی و اهل حق را در خود جای داده است.

 

بچه های مسجد با ایجاد زمینه اتحاد میان آنها که حاصل خدمات امدادی، کمک به محرومین و فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی و آموزشی و مراسمات و مناسبت های ملی و مذهبی است، توانسته اند اغلب ساکنان این شهرک را جذب برنامه‌های فرهنگی هنری و حتی مراسمات این مسجد کنند .

 

این کانون که در طی این سالها با نام مبارک امیرالمومنین(ع)، مروج فرهنگ علوی و نهضت عاشورا بوده است در جایگاه یکی از کانون های اثرگذار و مروجان اصلی غدیر خوش درخشیده است.

 

فعالیت های گسترده اعضای کانون، هیئت امنا و خیرین مسجد در تکریم و ترویج عید سعید غدیرخم در شرایط شیوع کرونا نیز متوقف نشده و مراسم های ویژه بزرگترین عید مسلمانان امسال نیز با شکوه هر چه تمام تر در این کانون برگزار شد.

 

گفتنی است، آذین بندی مسجد و محله، فضاسازی محیطی و نصب بنرهای تبلیغاتی و ترویجی واقعه غدیر خم و تبریک امامت و ولایت، مراسم جشن شب و روز عید سعید غدیر خم در فضای باز مسجد، بسته بندی و توزیع گوشت گرم نذر قربانی ماه ذالحجه و عید غدیر میان خانواده های محروم و نیازمند، پخت و توزیع بیش از یکهزار پرس غذای گرم، راه اندازی ایستگاه صلواتی پشت نویسی خودرو و اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و کتابخوانی و فوتبال دستی از جمله این اقدامات است.