اطعام نیازمندان و گرامیداشت عید غدیر در کانون جوانان روستای قارلق
اطعام نيازمندان و گراميداشت عيد غدير در کانون جوانان روستاي قارلق

اطعام نیازمندان و گرامیداشت عید غدیر در کانون جوانان روستای قارلق

در راستاي گراميداشت عيد امامت و ولايت، سفره اطعام عيد غدير با پخت و توزيع غذاي گرم ميان خانواده‌هاي محروم در کانون جوانان روستاي قارلق بزرگ کنگاور برگزار شد.
شناسه خبر : 14587 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۷

«رضا قارلقی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان کرمانشاه، اظهار کرد: به مناسبت عید سعید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان و عید امامت و ولایت، مراسم جشن این روز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء روز (جمعه، ۱۷ مرداد) در مسجد جامع روستای قارلق بزرگ برگزار شد.

 

مدیر کانون مسجد جامع روستای قارلق بزرگ شهرستان کنگاور افزود: مراسم جشن عید الله اکبر عید سعید غدیر خم با سخنرانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) از سوی کانون و هیئت امیرالمومنین علی(علیه السلام) برپا شد.

 

قارلقی، با اشاره به اجرای مسابقه کتابخوانی غدیر با محوریت خطبه غدیر از سوی این کانون، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن برنامه های جمعی سعی کردیم با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مروج غدیر و ولایتمداری باشیم.

 

وی همچنین با اشاره به توصیه‌های معصومین بر اطعام مومنان در این عید بزرگ، اظهار کرد: امام صادق(علیه السلام) در خصوص اهمیت اطعام روز غدیر فرمودند: «غذا دادن به یک مومن در روز غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خدا را دارد.»

 

مدیر کانون جوانان مسجد جامع روستای قارلق بزرگ کنگاور، با اشاره به پخت غذا و توزیع میان خانواده‌های نیازمند، خاطرنشان کرد: همزمان با عید سعید غدیر خم، سومین مرحله کمک‌های مومنانه سپاه پاسداران استان کرمانشاه زیر نظر آیت‌الله عراقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در این روستا اجرا شد.

 

وی گفت: با همت اعضای کانون ۴۰۰ بسته غذایی این طرح در روز عید سعید غدیر خم میان خانواده های ایتام و نیازمندان این روستا توزیع شد.