بچه های مسجد باید مروجان غدیر باشند/ واقعه غدیر کمتر از عاشورا نیست
بچه هاي مسجد بايد مروجان غدير باشند/ واقعه غدير کمتر از عاشورا نيست

بچه های مسجد باید مروجان غدیر باشند/ واقعه غدیر کمتر از عاشورا نیست

حجت‌الاسلام اميريان، با اشاره به جايگاه و اهميت واقعه غديرخم، گفت: امامت و ولايت اميرالمومنين علي(عليه السلام ) و آنچه در غدير اتفاق افتاد، بايد سينه به سينه و نسل به نسل بازگو شود چرا که حقيقت غدير با سرنوشت اسلام گره خورده است.
شناسه خبر : 14581 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان کرمانشاه، مراسم جشن عید سعید غدیر خم با رعایت پروتکل های بهداشتی در شب این عید بزرگ در فضای باز مسجد شهید مجید زارعی برگزار شد.

 

حجت الاسلام عمار امیریان امام جماعت مسجد شهید زارعی، در این مراسم ضمن قرائت خطبه غدیر و تاکید بر بازخوانی این خطبه، اظهار کرد : آنچه در غدیر خم با اعلام ولایت و امامت حضرت علی(علیه السلام) رخ داد، به معنای مصون ماندن اسلام از آسیب های جبران ناپذیری بود که متاسفانه با نادیده گرفتن حقیقت غدیر، دامن اسلام و مسلمین را گرفت.

 

وی گفت: با قرار گرفتن سقیفه در مقابل حقیقت انکارناپذیر غدیر خم و نادیده گرفتن ولایت امیرالمومنین علی(ع) صدمات جبران ناپذیری از جمله ۲۵ سال غربت و تنهایی حضرت علی(ع)، شهادت مظلومانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیر مومنان(ع)،شهادت امام حسن مجتبی(ع)، حادثه عاشورا و حوادث و جنایات زنجیروار دیگری را رقم زد که منجر به شهادت سایر امامان معصوم(علیهم السلام) و غیبت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شد.

 

امام جماعت مسجد شهید زارعی، با قدردانی از زحمات اعضای کانون در برگزاری مراسم در شرایط شیوع کرونا، گفت: رسالت خطیر و مهم بازخوانی غدیر، معرفی و تبیین ابعاد مختلف شخصیت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و آثار و تبعات نادیده گرفتن غدیر و از همه مهمتر اهمیت مسئله امامت و ولایت به ویژه ولایت پذیری و اطاعت از ولی امر بیش از هر قشری بر عهده بچه‌های مسجد است.

 

وی خطاب به اعضای کانون های مساجد، گفت: در شرایط شیوع کرونا و محدود شدن فعالیت های جمعی و گروهی، با بهره‌گیری از ابزارهای نوین به ویژه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و راه اندازی مسابقات کتابخوانی با محوریت غدیر می توانید مروج غدیر باشید.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم «محمد چراغ علی» از مداحان جوان و عضو کانون شهید زارعی در رثای امیر مومنان علی(علیه السلام) و واقعه غدیر به مدیحه‌سرایی پرداخت و در ادامه احکام مسئولیت اعضای کادر فرهنگی و واحد خواهران کانون شهید زارعی به ۲۳ نفر از عوامل اجرایی این کانون اعطا شد.