اولین مسجد TV در کرمانشاه راه اندازی می شود/ کانون های مساجد در گستره فضای مجازی با برنامه و هوشمند ورود کنند
اولين مسجد TV در کرمانشاه راه اندازي مي شود/ کانون هاي مساجد در گستره فضاي مجازي با برنامه و هوشمند ورود کنند

اولین مسجد TV در کرمانشاه راه اندازی می شود/ کانون های مساجد در گستره فضای مجازی با برنامه و هوشمند ورود کنند

ستاد خبري فهما: بهرام فاضلي، با تأکيد بر توليد محتوا و تدوين برنامه هاي اوقات فراغت مطابق با علايق مردم در گستره فضاي مجازي، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در همه حوزه ها به ويژه فضاي مجازي با برنامه، تحليل درست و هوشمندانه ورود پيدا کنند.
شناسه خبر : 12273 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۷

به گزارش ستاد اطلاع رسانی (فهما) از کرمانشاه، بهرام فاضلی  پیش از ظهر امروز(دوشنبه، 2 تیر) در نشست ستاد اوقات فراغت بچه های مسجد، با ابراز رضایت از عملکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در یکسال گذشته، گفت: با توجه به شرایط کرونایی که جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است، فعالین فرهنگی، هنری و رسانه ای به ویژه اصحاب مسجد و فعالین حوزه معارف اسلامی، باید با برنامه ریزی و خیلی هوشمندانه در حوزه اوقات فراغت ورود پیدا کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به تعطیلی کلیساها، مساجد و فریضه حج متأثر از شیوع این بیماری همه گیر، اظهار کرد: فریضه حج در هیچ مقطعی از تاریخ تعطیل نشده است با فلورانس جمعیت کم مواجه شده است اما حتی درحوادث وبلایایی طبیعی و زمانی که مکه مورد هجوم قرارگرفته تعطیل نشده است.


فاضلی، ابراز کرد: به تعطیلی کشیده شدن این فریضه الهی، بسیارمعناداراست از یک بعد می توان با نگاه مثبت آن را تحلیل کرد که پرودگار متعال تمشیّت عالم هستی را به دست دارد و با 5 گرم ویروس همه جا را کن فیکون کرده؛ این قدرت لایزال الهی را نشان می دهد.


وی گفت: در شرایط کنونی برعکس اینکه برخی متعقدند: باورها و اعتقادات با سستی و غفلت مواجه می شود این پدیده قدرت الهی را می رساند به بیانی برهه ای است که خداوند برای بشر در این عرصه، عقبه ای را تعریف کرده که باید از آن بگذرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بیان کرد: دشمنان و معاندان به واسطه کاستی های شخصیتی و سر ستیزی که با مبانی فکری و عقیدتی دارند سعی بر سوء استفاده از شرایط کنونی دارند تا اعتقادات جوانان را زیرسئوال برده و یا با سستی مواجه کنند.


وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند: «از هر روزنی که بر شما تاختند از همان روزن بر آنان بتازید»، اذعان کرد: ابزار دشمن در تشکیک باورهای مردم، فضای مجازی و رسانه است متأسفانه ما تا بخش قابل توجهی فضای رسانه را از دست داده، توپ و زمین و وقت را به دشمن سپرده و به جای اینکه در این حوزه حضور داشته و به دفاع بپردازیم از دور مشاهده می کنیم.


فاضلی، با اشاره به فعالیت های پیش بینی شده ویژه ایام تابستان با بهره گیری از فضای مجازی در گستره کانون های مساجد استان کرمانشاه، ابراز تأسف کرد: علی رغم تمام تلاش های تیم بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری در سراسر کشور، بخش مهمی از این حوزه رسانه ای و فضای مجازی در دست طرف مقابل است و به درستی هم دارند سوء استفاده خود را می برند.


وی  تأکید کرد: اکنون فعالیت های عادی و معقول در ایام اوقات فراغت مقدور نیست باید همّ و عزمی بر این موضوع مبذول شود که هر کسی به حد وسع خود حتی در حد تشکیل یک گروه خانوادگی به درج یک حدیث و یا یک مطلب مفید در طول روز بپردازد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، راه اندازی TV مسجد را کاری بسیار مبارک خواند و گفت: ساز و کار راه اندازی اولین TV مسجد در کرمانشاه را دنبال کرده و در بحث اخذ مجوزهای رسانه ای نیز معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پیگیری می کنند که حداقل یک بیس و پایه ای را داشته باشیم.


وی با اشاره به پیش بینی و اجرای برنامه های اوقات فراغت در فضای مجازی، گفت: باید در تحلیل وتبیین موضوعات و ارائه راهکار با احتیاط ورود کنیم تا به مسیری نرویم که از قبل برای ما تعیین شده است.


فاضلی، درتحلیلی موشکافانه از وضعیت کرونا در گستره جهانی، اظهار کرد: قرائن و شواهد حاکی از آن است که این سطح از شیوع بیماری و عدم توانایی غربی ها در کنترل بیماری، یک موضوع مدیریت شده است. برای مثال در شهر بزرگی مانند پاریس که برای نجات یک سگ اکیپی مجهز از پلیس و اورژانس وارد عمل می شوند این سئوال بزرگ پیش می آید که چرا باید در سرای سالمندان تعداد زیادی از آنان بمیرند در حالی که امکانات متعددی در اختیار دارد.


وی تصریح کرد: آماری که آمریکایی ها در اوج شیوع کرونا از جمعیت مبتلا و تلفات دارند اعلام می کنند با توجه به امکانات علمی و پزشکی که از آن برخورداند بسیار عجیب و قابل تأمل است در حالی که در افغانستان و عراق که به لحاظ امکانات وتجهیزات پزشکی و حتی سطح بهداشت فردی و اجتماعی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند، آمار بسیار پایین است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه، اعلام یکباره شیوع کرونا و قرنطینه شهر بزرگ ووهان را در حالی که در هیچ یک از شهرهای پکن و شانگ های موردی از بیماری مشاهده نشده را نیز بسیار تأمل برانگیز خواند و گفت: در این موضوع که پارادوکس های عجیبی به چشم می خورد، پیچیدگی های فراوان و خاصی دارد. این تلفات با توان علمی و پزشکی غرب همخوانی ندارد.


وی با بیان اینکه باید با تحلیلی درست و هوشمندانه از این شرایط، برنامه ریزی اوقات فراغت را در دستور کار قرار دهیم، متذکر شد: برنامه های اوقات فراغت در گستره مجازی باید مطابق با ذوق و علایق مردم تدوین شود تا به مسیری نرویم که از پیش برای ما تعیین شده است.


فاضلی، در ادامه با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت های بسیار خوبی که در فضای مجازی وجود دارد، گفت: در اوقات فراغت امسال متأسفانه نمی توانیم از سالن ها و مراکز فرهنگی و هنری استفاده کنیم اما در صورت بهبود وضعیت کنونی و بازگشایی مراکز مختلف، منعی برای بهره مندی کانون ها از این اماکن نداریم.


وی در خصوص آموزش مدیریت بورس به کانون های مساجد، توصیه کرد: ارائه آموزش ها در این عرصه به گونه ای باشد که از کارشناسان معتمد بهره گرفته شود تا متدینین مسجدی و اعضای کانون ها متضرر نشده و بار مالی بر آنان متحمل نشود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت های کنونی که می توان در این شرایط به آن پرداخت برخی از مباحث زیربنایی و فیزیکی و تغییر ساختارها است که با توجه به فراغت از برخی فعالیت ها می توان آن را در اولویت قرار داد.