اجرای بیش از 5600 فعالیت کانونی در مقابله با کرونا/ ایجاد صفحات استانی فهما برای سراسر کشور
اجراي بيش از 5600 فعاليت کانوني در مقابله با کرونا/ ايجاد صفحات استاني فهما براي سراسر کشور

اجرای بیش از 5600 فعالیت کانونی در مقابله با کرونا/ ایجاد صفحات استانی فهما برای سراسر کشور

مدير فناوري اطلاعات و زيرساخت کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور، با اشاره به راه اندازي سايت اطلاع رساني فهما در سال جاري، گفت: پس از راه اندازي اين سايت، تلاش کرديم تا هر استاني سايت اختصاصي خود را داشته باشد.
شناسه خبر : 11267 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار :

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از کرمانشاه، جواد عبادی مدیر فناوری اطلاعات و زیرساخت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، امروز(چهارشنبه، 7 خرداد) در آیین رونمایی از سایت اطلاع رسانی فهما که در دومین نشست شورای سیاستگذاری کانون های مساجد استان برگزار شد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از حدود سه دهه پیش با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به فعالیت کردند.

 

وی با اشاره به راه اندازی کانون های فرهنگی هنری از سال 1371 در مساجد سراسر کشور، اظهار کرد: در ابتدای راه به دنبال شناسایی مساجدی بودیم که ظرفیت فعالیت های فرهنگی و هنری را دارند و اکنون دارای بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری با قریب به 2 میلیون عضو هستیم.

 

عبادی، با بیان اینکه سازماندهی و ساماندهی کانون های فرهنگی هنری در مرحله دوم در دستور کار قرار گرفت، ابراز کرد: با این رویکرد بدنبال راه اندازی سامانه ای بودیم تا بتوانیم فعالیت‌هایی که در مساجد مختلف انجام می‌گیرد را رصد کنیم و حمایت دقیق تری از آنها داشته باشیم.

 

وی راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» را مورد اشاره قرار داد و گفت:  این سامانه با حضور 25 هزار نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مسیر خود ادامه داد تا اینکه به رویداد ملی "فهما" رسیدیم که سال گذشته با ثبت نام در سامانه بچه های مسجد در کشور اجرایی شد.

 

مدیر فناوری اطلاعات و زیرساخت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اجرای اولین رویداد ملی فهما را موفقیت آمیز خواند و افزود: 98 درصد از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری  مساجد در این رویداد حضور داشتند.

 

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در اواخر سال گذشته، عنوان کرد: تنها طی سه ماه پایانی سال، 350 هزار کاربر در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کردند.

 

عبادی از ثبت یک میلیون فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این سامانه خبر داد و اذعان کرد: استان کرمانشاه یکی از استان های پیشتاز در اولین رویداد ملی فهما بود و فعالیت های فرهنگی هنری گسترده ای در کانون های مساجد این استان انجام گرفت.  

 

وی با اشاره به اینکه این سامانه در حال حاضر نیز برای ثبت برنامه ها و طرح و ایده های کانون ها فعال است، گفت: یکی از قابلیت های این سامانه، رصد فعالیت کانون ها و مشاهده کانون های برتر روستایی و شهری کشور بر اساس امتیاز بندی لحاظ شده است.

 

مدیر فناوری اطلاعات و زیرساخت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ادامه با اشاره به راه اندازی سایت اطلاع رسانی فهما در سال جاری، عنوان کرد: پس از راه اندازی این سایت، تلاش کردیم تا هر استانی سایت اختصاصی خود را داشته باشد.

 

وی از برنامه ریزی برای حمایت از کانون‌هایی که اعضای خلاق و خوش فکر درحوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند خبرداد و گفت: برای رسیدن به این هدف از بین 30 هزار ایده ای که در سامانه رویداد ملی فهما ثبت شد، ایده‌های برتر را انتخاب و دسته بندی کردیم و تعدادی از این اعضا را به نهادهای آموزشی وصل کرده تا از ایده‌های آنها استفاده کنند.

عبادی، در ادامه به نقش آفرینی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت انجام بیش از 5600 فعالیت توسط این کانون‌ها گزارش شد که بیشتر در حوزه تهیه ماسک، دستکش و تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.