پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) رسانه‌ای مختص به بچه‌های مسجد است
پايگاه اطلاع‌رساني (فهما) رسانه‌اي مختص به بچه‌هاي مسجد است

پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) رسانه‌ای مختص به بچه‌های مسجد است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به ايجاد زيرساخت هاي لازم، گفت: فهما فعاليت ها و ايده هاي ناب بچه هاي مسجد را حتي در دورافتاده ترين نقاط مرزي و روستايي در معرض ديد قرار داده است.
شناسه خبر : 11265 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار :

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهما، گفت: 562 کانون فرهنگی و هنری با بیش از 30 هزار عضو در مساجد شهری و روستایی استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

 

وی اظهارکرد: پیش از شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های مجازی را در سطح کانون‌های استان را با سامانه بچه های مسجد و شبکه های اجتماعی آغاز کرده بودیم، اما با شیوع این بیماری فعالیت‌ها را در این بستر گسترش دادیم.

 

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به حوادث تلخ زلزله و سیل که تا حدودی روند ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه را با مشکل مواجه کرده بود، اظهار کرد: در حال حاضر با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، همه کانونهای مساجد استان به اینترنت و سایت فهما دسترسی دارند و می‌توانند فعالیت های فرهنگی و هنری خود را در  سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تاکید کرد: در برخی از روستاهای دورافتاده استان که حتی ماشین به سختی تردد می‌کند، مساجدی داریم که کانون‌های فرهنگی هنری آنها فعال شده‌ و به سامانه و سایت فهما دسترسی دارند.

وی بابیان اینکه کانون‌های مساجد استان فعالیت‌های فرهنگی و هنری گسترده‌ای انجام می‌دهند، اعلام کرد: این آمادگی را داریم که با همراهی سایر ارگان‌ها مانند اوقاف، سپاه و بسیج و ... برنامه‌های مشترکی را در مناطق دور افتاده اجرا کنیم و تبادل اطلاعات هم داشته باشیم.

کلات پور در ادامه بااشاره به راه اندازی سایت اختصاصی فهما استان کرمانشاه، عنوان کرد: با راه اندازی این سایت برنامه‌های فرهنگی و هنری شاخص همه کانون‌های مساجد استان در آن اطلاع رسانی می‌شود.